slakken op Fortunei

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

slakken op Fortunei

Berichtdoor Andriesh90 op 09 jul 2014 11:58

Hallo,
vanochtend keek ik bij mijn fortunei en tot mijn schrik zat de stam vol met slakken :evil:
nu vraag ik mij af of die slakken ook schadelijk zijn voor de palm?
Groetjes,

Andries Hachmer

''een palm heb je niet voor even, maar heel je leven!''
Andriesh90

12 bedankjes

Re: slakken op Fortunei

Berichtdoor eddy21 op 09 jul 2014 12:15

nee hoor slakken zijn gelukkig niet gek op palmen
lijkt inderdaad wel vies maar je palm lijd er niet onder
eddy21

34 bedankjes

Berichtdoor danieln op 28 jul 2014 09:44

eddy21 schreef:nee hoor slakken zijn gelukkig niet gek op palmen
lijkt inderdaad wel vies maar je palm lijd er niet onder

Ik heb helaas andere ervaringen Eddy. In mijn achtertuin staan een 50-tal jonge palmen (1-2 jaar oud), en de slakken eten zo ongeveer alles kaal. Vooral Washingtonia's staan blijkbaar op hun menu, maar net zo goed Trachy's. Heb nu van die blauwe slakkenkorrels gekocht en dat helpt toch wel. Vind je in elk tuincentrum.
danieln

0 bedankjes

Berichtdoor draco op 28 jul 2014 14:53

'Honger maakt rauwe bonen zoet'. Biedt de slakken groen aan dat ze graag lusten, Chinese kool bijvoorbeeld en de palmen worden waarschijnlijk met rust gelaten. Het verbaasd me overigens wel, want ondanks de hoge slakkendichtheid hier zijn palmen ongeveer de enige planten die ze met rust laten. Naaktslakken passen zich blijkbaar goed aan. Ze klauteren hier in bomen op weg naar sappige bladeren en 'seilen ab' met hulp van een slijmdraad als het te warm wordt. Gisteren plukte ik nog 7 bruine wegslakken van de voedersilo met vetbollen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Herman op 29 jul 2014 07:41

Hier ook ontzettend veel last van slakken. Naaldslakken zijn er dit jaar niet zo veel als het jaar er voor. Gelukkig laten ze mijn palmpjes met rust, tenminste tot nu toe. Ze vreten wel al mijn hosta,s op. Hopelijk hebben ze hier genoeg aan. Groetjes Herman
Herman

30 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?