Kreukels en vouwen in het blad

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Kreukels en vouwen in het blad

Berichtdoor davea op 07 jul 2012 23:00

Mijn plant heeft opeens een blad gegeven dat heel licht van kleur is.
Smaller is dan zijn donkere voorganger, en een erg gekreukeld uiterlijk heeft. Het zijn kreukels die al bij het uitrollen van het blad al zichtbaar zijn, en dus tijdens de ontwikkeling zijn ontstaan.

Ik heb 16 mei voor het laatst voeding gegeven, dus overvoeding kan het niet zijn geloof. Dacht eerder
Aan een gebrek? Soms wat chlorose bij ander blad, en ook zojuist een blad gekregen, die extreem licht van kleur was, en gewoon rubberachtig aanvoelt. Staat onder kunstlicht.

Iemand een idee? Gebeurdt altijd zo rond het vijfde blad van de plant. Doodziek wordt je ervan.
It may take years, it may take hours.
But sooner or later, we all push up flowers.
davea

2 bedankjes

Re: Kreukels en vouwen in het blad

Berichtdoor s.janssen op 07 jul 2012 23:36

Allereerst om welke plant gaat het?
En een foto zegt meer dan 1000 woorden ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor davea op 07 jul 2012 23:37

Een heliconia rostrata en een lingulata
Ik probeer een foto toe te voegen, maar hoe klein en onduidelijk ik de foto ook maak, hij blijft groter dan de miezerige toegestane 300kb vrees ik
It may take years, it may take hours.
But sooner or later, we all push up flowers.
davea

2 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 08 jul 2012 00:19

Gebruik Twooba om je foto's up te loaden.
Is een site speciaal voor Palmvrienden gemaakt door Christophe (= beheerder van het forum)
Via de bijlage in het forum zelf heb je inderdaad een limiet voor de grote van de foto's. Maar bij Twooba niet, je upload daar gewoon de foto's en die worden dan automatisch verkleind en aangepast voor het forum. Je moet dan enkel nog de links van de foto's in je antwoord plaatsen. Heel gemakkelijk. Hier de link naar Twooba -> http://nl.twooba.com

En hier de link naar de uitleg hoe het juist allemaal moet -> viewtopic.php?f=24&t=5142&hilit=Twooba

Ik denk dat het gebrek aan licht is, dus te weinig licht waardoor het blad erg licht van kleur en slap word.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?