musa basjoo

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

musa basjoo

Berichtdoor retep43 op 03 jun 2010 01:23

Hoi allemaal,
ik heb vorig jaar 6 stekken van de musa basjoo gekocht, en die heb ik van de winter in een vorstvrije kas laten overwinteren, alleen heb ik ze vanaf vorig jaar oktober geen voeding meer gegeven tot vorige week. Ook heb ik ze maar heel af en toe water geven ,en ben meer water gaan geven toen de zon weer een beetje begon te schijnen, maar sinds een maandje werden de bladeren snel geel en knikten ze om, en knikken ook de nog perfect groene bladeren om.
Is dat nou een combinatie van een gebrek aan voeding en wellicht het feit dat ze wel erg
in de potten waren doorgeworteld? Ik heb ze dan ook deze week allemaal uit hun potten gehaald en
de stekken er afgesneden en allen een eigen pot gegeven, en de grote weer terug gezet en aangevult met verse potgrond met koemestkorrels er doorheen gemengt.
Kan ik nu verwachten dat de huidige bladeren ook nog gaan knikken, maar de nieuwe die nog uit moeten komen niet meer? Of zou het nog ergens anders aan liggen?
Bijlagen
DSCF1828.JPG
DSCF1828.JPG (131.1 KiB) 5032 keer bekeken
DSCF1831.JPG
DSCF1831.JPG (123.97 KiB) 5032 keer bekeken
retep43
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 31 mei 2010 22:24
2 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor retep43 op 03 jun 2010 01:27

nog een foto van half april toen ze nog in de kas stonden.
Bijlagen
DSCF1761.JPG
DSCF1761.JPG (121.81 KiB) 5031 keer bekeken
retep43
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 31 mei 2010 22:24
2 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor p e t e r op 03 jun 2010 22:55

Ik vermoed dat de bladeren in de kas langer gerekt waren door de warmte en hierdoor knikken.
Dit komt wel goed bij de nieuwe bladeren.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor roosje op 05 jun 2010 13:27

Ik ben dat ook tegengekomen met mijn washingtonia filifera. De eerste week dat ik hem had buitengezet knakten de meeste bladeren ook omdat deze een hele tijd in de garage had gestaan met een minimum aan licht. Jij hebt nog geluk dat je bananen hebt overgehouden. Mijn mooie ensete ventricosum meurelli zijn allebei weggerot. ik denk nog teveel water gegeven. Deze winter geef ik niks. :evil:
Avatar gebruiker
roosje
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 mei 2010 11:19
Woonplaats: Stekene
3 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor Tropthaipalms op 05 jun 2010 23:25

roosje schreef:Ik ben dat ook tegengekomen met mijn washingtonia filifera. De eerste week dat ik hem had buitengezet knakten de meeste bladeren ook omdat deze een hele tijd in de garage had gestaan met een minimum aan licht. Jij hebt nog geluk dat je bananen hebt overgehouden. Mijn mooie ensete ventricosum meurelli zijn allebei weggerot. ik denk nog teveel water gegeven. Deze winter geef ik niks. :evil:


Alle Ensete variateiten moet je swinters overwinteren zonder water te geven en kurkdroog laten , Zelfs mijn grote exemplaren die ik had met stam 1 meter en totale hoogte meer dan 3 mater zijn na deze winter gewoon verder gegroeid zonder problemen. Deze grote exemplaren heb ik niet meer en zijn reeds verkocht , maar begin september zal ik er weer een paar te koop hebben met stam 1 meter , stamdikte 50 cm en totaalhoogte meer dan 3 meter.
Tropthaipalms
 

Re: musa basjoo

Berichtdoor erna op 06 jun 2010 11:15

Tropthaipalms schreef:Deze grote exemplaren heb ik niet meer en zijn reeds verkocht , maar begin september zal ik er weer een paar te koop hebben met stam 1 meter , stamdikte 50 cm en totaalhoogte meer dan 3 meter.


Hallo,

Ben je dan nog in België ? Ik meen verstaan te hebben dat Thailand je nieuw thuisadres zou worden..
groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor retep43 op 06 jun 2010 14:48

roosje schreef:Ik ben dat ook tegengekomen met mijn washingtonia filifera. De eerste week dat ik hem had buitengezet knakten de meeste bladeren ook omdat deze een hele tijd in de garage had gestaan met een minimum aan licht. Jij hebt nog geluk dat je bananen hebt overgehouden. Mijn mooie ensete ventricosum meurelli zijn allebei weggerot. ik denk nog teveel water gegeven. Deze winter geef ik niks. :evil:


Bij mij knikten ze al toen ze nog in de kas stonden, maar ik heb ze dan ook geen voeding meer gegeven sinds oktober, en dat zal er ook wel mee te maken hebben. verder wijt ik het aan het feit dat de kluiten één grote wortel waren geworden, dus geen ruimte meer in de pot hadden.
Verder heb ik even een bedrijf gebeld die in exoten doet, en die zeiden dat de oude bladeren als verloren beschouwd moeten worden, en de nieuwe wel weer stevig zouden moeten worden.
Ik ben ben benieuwd.
retep43
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 31 mei 2010 22:24
2 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor Tropthaipalms op 13 jun 2010 00:42

erna schreef:
Tropthaipalms schreef:Deze grote exemplaren heb ik niet meer en zijn reeds verkocht , maar begin september zal ik er weer een paar te koop hebben met stam 1 meter , stamdikte 50 cm en totaalhoogte meer dan 3 meter.


Hallo,

Ben je dan nog in België ? Ik meen verstaan te hebben dat Thailand je nieuw thuisadres zou worden..
groetjes, Erna


Hallo

Ja dat klopt , maar dit gaat niet zomaar van de ene dag op de andere.
Er moet nog veel geregeld worden voor een definitief vertrek.
Sinds half februari hebben we promoties gedaan waarbij heel ons assortiment palmen met succes
de deur uitgegaan zijn , Daarbij heb ik vorige week ons assortiment palmen van onze website verwijderd. Al mijn collector exoten ( oa imports die wij deden van Thailand ) hou ik nog in mijn bezit tot mijn definitief vertrek. Vlak voor mijn vertrek zal ik deze collectors verkopen.
Verder moeten we nog kijken om een dubbele nationaliteit voor mijn dochter en moeten er nog een paar andere grote investeringen afgehandeld worden. En als laatste taak moeten onze persoonlijke dingen vekocht worden. Alles moet zowat in volgorde en stap per stap gebeuren.

Mvg Michael
Tropthaipalms
 

Re: musa basjoo

Berichtdoor erna op 13 jun 2010 10:26

Hallo
Het is dan ook wel een erg belangrijke beslissing dat jullie nemen. Hopelijk heb je niet teveel problemen met het papierwerk, en komt alles in orde !
In ieder geval wens ik jullie veel succes in jullie nieuwe thuisland, en kom je ook in zo"n prachtige omgeving terecht als onze 'videomaster" !

beste groetjes,
Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor videomaster op 13 jun 2010 11:49

Tropthaipalms schreef:Ja dat klopt , maar dit gaat niet zomaar van de ene dag op de andere.


Kan ik alleen maar beamen..., welke richting trek je?

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten