trieste bananenplant

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

trieste bananenplant

Berichtdoor loesje1917 op 16 dec 2010 21:34

Hai, Ik heb van de zomer een hele grote mooie bananenplant gekregen van iemand, die in de week erna allemaal kleine scheutjes aanmaakte. De plant zelf is alleen door het vervoer beschadigt geraakt vermoed ik, en is vlak erna al zijn bladeren gaan afstoten en uiteidelijk helemaal doodgegaan. Nu leven de scheuten nog wel, maar niet ze hebben het erg moeilijk. Ze gaan steeds dood, maar er komen ook steeds nieuwe, maar ook die worden weer bruin en gaan dood. Ik ben al gestopt met water geven, omdat de aarde te veel vocht vast houdt, en ik heb hem op een beschutte( niet al te lichte) plaats gezet in de hoop dat hij nu weer een beetje bijtrekt. Toen ik er een dode scheut uittrok zat deze helemaal onder de schimmel, van die lange draden, ( het deel onder de aarde) wat kan ik nu doen???
Is het zinvol om hem nu te verpotten? in nieuwe aarde vermengd met zand in de hoop dat er minder schimmel in komt, of kan ik hem beter zo laten om te kijken of hij het zelf gaat redden?
loesje1917
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 dec 2010 21:21
0 bedankjes

Re: trieste bananenplant

Berichtdoor p e t e r op 16 dec 2010 21:37

Waar staat je plant nu en bij welke temperatuur?

Ik vermoed dat je plant te nat heeft gestaan en dat er hierdoor rotting is geweest. Best geef je hem geen water meer en zet je hem op een warme plaats tot je terug hergroei ziet. Het hangt een beetje af van de soort maar deze kan in het voorjaar misschien nog vanuit de wortel uitlopen als je geluk hebt.

Heb je er misschien een foto van?
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten