Kever uit mijn olijfboom?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Kever uit mijn olijfboom?

Berichtdoor Fiebie op 22 feb 2011 15:16

In de keuken stond een kleiner boompje met een hele grote pot. Daar had ik m op een krukje ingezet. Onder in die pot ook nog van die levende kevers, dus beide bomen "besmet". En de bomen staan een eind uit elkaar, het is voor de kevers niet mogelijk geweest om van de een naar de andere boom te komen. Dus ik heb zo vermoeden dat de kevers er bij de kwekerij (of waar ze dan maar wegkomen) al inzaten en in ons warme huis tot leven zijn gekomen..

De verkoper ook maar gemaild, maar hij had er nog niet over gehoord bij zijn andere bomen. Maar misschien zijn wij ook wel de enige gekken die een olijf in huis zetten :P
Hij adviseerde een goedje van ecostyle, maar durf ik niet aan, omdat dat voor andere insecten is.

Heb de beide bomen gesnoeid, al het blad was dor, dus gelijk rigoureus: kaal. Weet niet of ik daar goed aan heb gedaan, maar met het verplaatsen waren ze er vast allemaal uitgevallen..
Nu nog een palletwagen regelen, en iets bedenken op de kale plek in huis... :cry:
Fiebie
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 17 feb 2011 16:07
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten