Nolina recurvata - olifantspoot: gat in knolletje

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Nolina recurvata - olifantspoot: gat in knolletje

Berichtdoor Esther op 10 maart 2011 20:40

Ik had samen met iemand anders een bestelling gedaan bij de Palmenmann. Vandaag alles ontvangen en nu zie ik dat er in de Nolina een gaatje in 1 van de 3 knolletjes zit. Kan dit kwaad? Moet ik hier een klacht over indienen, of is dit normaal?

Afbeelding

De plant zelf ziet er wel normaal uit, heeft 3 knolletjes

Afbeelding
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: Nolina recurvata - olifantspoot: gat in knolletje

Berichtdoor turtleboy op 11 maart 2011 00:39

Als het niet echt een rotte plek is kan het volgens mij geen kwaad,voel er eens met een vinger in of het weefsel niet zacht is maar goed hard.

grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Nolina recurvata - olifantspoot: gat in knolletje

Berichtdoor orinoco op 11 maart 2011 01:43

Gezien de grootte van het plantje moet je wel een heel dun vingertje hebben... :lol:
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: Nolina recurvata - olifantspoot: gat in knolletje

Berichtdoor Esther op 11 maart 2011 11:26

gelukkig ben ik niet zo groot en heb dus ook kleine vingertjes :lol: De pink past er bijna in.

Rondom het gat voelt het hard maar binnenin is wel zacht weefsel. Ik ga de knolletjes uit elkaar halen en pot ze dan apart op. Mocht er dan iets rot zijn dan steekt het elkaar in elk geval niet aan. Het kleinste knolletje hangt toch al los dus de andere met het gat en de grootste zal ik ook wel voorzichtig van elkaar af kunnen halen.

Bedankt!
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: Nolina recurvata - olifantspoot: gat in knolletje

Berichtdoor orinoco op 11 maart 2011 11:41

Dit zie je je wel vaker hoor bij dit soort planten (en b.v. Yucca's). Meestal een gevolg van teveel water.Gewoon een beetje aan de droge kant houden en het probleem lost zich doorgaans vanzelf wel op. Om mooie planten te krijgen zou ik ze inderdaad apart oppotten. Dan komt de aparte stamvorm van deze soort het beste tot zijn recht.

Succes,Ben.
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten