phoenix canariensis is verdord

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: phoenix canariensis is verdord

Berichtdoor amourath op 29 maart 2011 08:35

Christophe schreef:Bizar, maar mijn Brahea armata had ook speerrot. Deze heeft in december 2010 (sneeuwmaand) wel vorst gekend, maar nu niet overdreven. Stond die maand de hele tijd in een tuinhuis. Daarna in de serre. Bij Pater-ik (Patrick) heeft zijn B.armata ook speerrot, hoewel deze plant ook binnen heeft gestaan. Wij hebben nogal een hobby hé :roll:

Zet de mijne er ook maar bij... hij staat wel in volle grond maar had de hele winter een afdak, en bij vrieskoude nog eens vliesdoek ook, en toch een losse speer deze week. Verder ziet hij er wel nog perfect uit dus ik hoop hem met cuprex te redden.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: phoenix canariensis is verdord

Berichtdoor Dejagere op 29 maart 2011 09:37

amourath schreef:
Christophe schreef:Bizar, maar mijn Brahea armata had ook speerrot. Deze heeft in december 2010 (sneeuwmaand) wel vorst gekend, maar nu niet overdreven. Stond die maand de hele tijd in een tuinhuis. Daarna in de serre. Bij Pater-ik (Patrick) heeft zijn B.armata ook speerrot, hoewel deze plant ook binnen heeft gestaan. Wij hebben nogal een hobby hé :roll:

Zet de mijne er ook maar bij... hij staat wel in volle grond maar had de hele winter een afdak, en bij vrieskoude nog eens vliesdoek ook, en toch een losse speer deze week. Verder ziet hij er wel nog perfect uit dus ik hoop hem met cuprex te redden.

Jawadde als ik dergelijke berichten lees gaat dat slecht zijn voor mijn hart volgende winter.Als anderen in tenten en tuinhuizen ook al speerrot hebben bij Brachea armata,Butia ...mag ik mij er ook eens aan verwachten .Ik had zo het gedacht dat ze relatief veilig stonden in tent en tuinhuis en ging met een gerust hart slapen als ik de lichten aanknipte savonds.Mijn enige hoop is misschien nog dat ik hier boven op droge zandgrond zit maar als ik dit lees wordt onze hobby er niet eenvoudiger op,hopelijk herstellen dergelijke ex.goed. :?
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: phoenix canariensis is verdord

Berichtdoor amourath op 29 maart 2011 09:49

Ik denk dat de grond bij mij het probleem is, hij staat wel droog maar nog steeds in zware kleigrond. Trachy's hebben daar geen probleem mee, maar een Brahea misschien wel... ah we zien wel, als hij het niet haalt staat er een mooie Chamaerops humilis 'cerifera' klaar om z'n plaats in te nemen ;)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: phoenix canariensis is verdord

Berichtdoor wsnbm op 29 maart 2011 16:48

Inderdaad, dat heb ik zaterdag ook van Ben geleerd :thumb_up:

Je kan boven de grond er alles aan doen, maar wat er ondergronds gebeurt is misschien nog veel belangrijker.

Onze wijk is eind jaren 80 erbij gespoten, dus een klein laagje aarde en de rest zand, mocht niets kosten natuurlijk, maar aan de andere kant loopt het water enorm goed weg in de tuin.
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: phoenix canariensis is verdord

Berichtdoor Dejagere op 29 maart 2011 20:51

wsnbm schreef:Inderdaad, dat heb ik zaterdag ook van Ben geleerd :thumb_up:

Je kan boven de grond er alles aan doen, maar wat er ondergronds gebeurt is misschien nog veel belangrijker.

Onze wijk is eind jaren 80 erbij gespoten, dus een klein laagje aarde en de rest zand, mocht niets kosten natuurlijk, maar aan de andere kant loopt het water enorm goed weg in de tuin.

Denk dat dit de beste gronden zijn voor palmen(in ons klimaat) laagje goede tuingrond en eronder allemaal zand.Hier ook heb al eens put van 1,5m gemaakt en hoe dieper hoe zuiverder het zand,nadeel is wel het vele water dat je nodig hebt om iets te laten groeien in de zomer,ikzelf heb naast regenwater nog jaarlijks gemid meer dan 100 kubiek stadswater nodig.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron