Gele bladeren

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Gele bladeren

Berichtdoor krien op 06 jun 2011 18:55

Mijn brugmansia krijgt gele bladeren. :( Weet iemand raad? Alle tips zijn welkom.
krien
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 apr 2011 19:34
0 bedankjes

Re: Gele bladeren

Berichtdoor bommetje op 06 jun 2011 19:06

onderste bladeren??? een foto zegt meer dan 1000 woorden..... ;)
bommetje
 
Berichten: 867
Geregistreerd: 27 feb 2010 19:56
Woonplaats: Oldekerk (Groningen)
26 bedankjes

Re: Gele bladeren

Berichtdoor krien op 06 jun 2011 19:16

Zijn meestal de onderste bladeren ja. Kan geen foto meer door sturen want ik heb ze reeds verwijderd. Of mocht dit niet?
krien
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 apr 2011 19:34
0 bedankjes

Re: Gele bladeren

Berichtdoor Patty op 06 jun 2011 21:25

Ja hoor dat mag wel.

Mijn ervaring is dat het gewoon bij Brugmansia's hoort mits het niet teveel bladeren worden. Je zegt dat het de onderste bladeren zijn, dan zou ik me geen zorgen maken.
Het kan ook andere oorzaken hebben bijvoorbeeld te veel water (wat bijna niet mogelijk is, zeker gezien het weer van de afgelopen dagen/weken). Als de hele plant te licht blad heeft kan je ook te maken hebben met magnesiumgebrek, dit is op te lossen met bitterzout (te koop bij bv apotheek 15 euro per pond is de richtprijs). Brugmansia's zijn er sowiezo gek op, ik geef de mijne 1 keer in de 3 weken een oplossing met bitterzout. Houdt je hierbij wel aan de richtlijnen qua dosering.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht je nog vragen hebben moet je ze gewoon stellen.

groeten Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Gele bladeren

Berichtdoor krien op 07 jun 2011 14:23

Dank U voor je berichtje. Ik ga hem nog even aanzien en als het niet beter wordt ga ik zeker dat bitterzout geven. Qua voeding geven we een rode korrel (ben naam kwijt) die ik kocht bij de kweker zelf.Zou alle voeding zijn die nodig was voor Brugmansia's. Verder staat hij is volle zon en krijgt hij per dag een 3 liter water.Ist dit oké? Kelken heb ik nog niet.
krien
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 04 apr 2011 19:34
0 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron