cyathea australis beetje slap

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

cyathea australis beetje slap

Berichtdoor djoeke op 05 aug 2011 23:33

hey ,

ik heb hier een cyathea australis in pot , deze had ik ingegraven naast mijn diksonia lekker in de schaduw . Kreeg elke dag soms om de dag water .
Nu heb ik deze uitgegraven en op een andere plaats bij de vijver gezet , stam staat uit de zon maar de veren hebben nu meer zon dan ervoor .
Nu hangen de nieuwe rollen slap en mals misschien door te weinig vocht of door te verplaatsen .
Komen deze rollen nog goed ?
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: cyathea australis beetje slap

Berichtdoor TropiRo op 06 aug 2011 21:44

Slap hangen van de rollen Komt vaak alleen door vocht gebrek. Ze komen nog goed als je de plant maar vaak water geeft.

Heb je hem trouwens verpot nadat je hem van mij had overgenomen? Dat was wel nodig omdat de kluit zo goed was ontwikkeld dat hij zelf haast geen vocht meer vasthield en dus snel uitdroogd.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: cyathea australis beetje slap

Berichtdoor djoeke op 07 aug 2011 10:22

Hey ,

Hij is al terug goedgekomen hoor :)
Heb hem eens goed watergegeven en de volgende dag waren de krullen al terug hard :thumb_up:
Nee ik heb hem nog niet verpot omdat ik het al zo'n grote pot vind , en denk een beetje aan de winterstalling .
Zou ik de wortels mogen snoeien en hem terug oppotten , of toch beter niet ?
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: cyathea australis beetje slap

Berichtdoor chrisvm op 08 aug 2011 13:41

Heb je foto van je C.Australis ?en de literinhoud van je pot?
Gewoon uit curieusiteit ;)
Heb het hier ook wel eens gehad dat er een uitrollende veer van een brownii slap hing en zag dat deze aan het verzuipen was..deze staat in een verhoogde pot(zodat de hond er niet tegen kan pissen ):lol:
Deze pot heb ik dan 1 gaatje geboord zodat het teveel aan water wegkan maar door een verstopping van het gat was de pot tot op de rand volgelopen,daar hier elke avond de sproeiers opstaan want ik niet alle varens appart water geef..
Al bij al is deze veer terug goed gekomen na het water te verwijderen..
Dan heb ik een C.Tomentossisima die ik als test goed vochtig in de volle zon gezet had maar deze z'n veren hingen allen tegen de avond af dus terug in de schaduw gezet en stonden de dag erop terug mooi,1veer moetten verwijderen..dus nog even wachten voor deze hier in de zon mogen..
Grtz chris
Avatar gebruiker
chrisvm
 
Berichten: 500
Geregistreerd: 22 aug 2010 16:17
Woonplaats: westerlo.be
19 bedankjes

Re: cyathea australis beetje slap

Berichtdoor TropiRo op 14 aug 2011 21:30

Wortelsnoei mag je alleen in het voorjaar doen anders krijgt de plant een te grote klap.
De verhouding pot/ plant valt heel erg mee als je ervan uit gaat dat als hij in de volle grond groeit en dit voormaat heeft hij al snel aan 1 m2 wortelkluit zit.
Wil je dus mee groeikracht dan zal je hem moeten overpotten, doe je dat niet en snoei je eventueel de wortels dan moet je rekening houden dat de bladeren kleiner gaan worden en hij ook minder bladeren per jaar gaat aanmaken.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten