gaten in bladeren Nelumbo Nucifera?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

gaten in bladeren Nelumbo Nucifera?

Berichtdoor Rian op 06 aug 2011 18:03

Ik heb +/- 4 maanden geleden een lotus gestart uit een zaadje, en deze groeit erg goed. Hij staat nu buiten, en groeit nog steeds, maar vooral in de wortels. Hij maakt vooral veel runners aan en hij krijgt weinig nieuwe bladeren en soms ook gaten in de bladeren nog voordat die open gaan. Ook heeft hij nog geen bladeren boven het water aangemaakt. Weet iemand wanneer dit zal gebeuren? En hoe moet ik ze overwinteren? En zal hij sneller groeien als ik hem in een verwarmde bak zet? En hoe komen die gaten in de bladeren?

Hier een foto:

Afbeelding

Ik zou erg blij zijn als iemand me zou kunnen helpen :)

Mvg, Rian
Rian
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 aug 2011 13:41
0 bedankjes

Re: gaten in bladeren Nelumbo Nucifera?

Berichtdoor orinoco op 06 aug 2011 18:38

Hoi Rian,

Wat betreft de gaten in de bladeren: controleer eens op waterslakken...
Ik heb het hier over die kleine bruine "krengen" die je ook vaak in aquaria en paludaria aan kan treffen. Maar ook een hagelbui kan bij dit soort planten flinke schade aanrichten!
En welkom op het forum...

Groet,Ben
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: gaten in bladeren Nelumbo Nucifera?

Berichtdoor Rian op 06 aug 2011 18:53

^
Dank :)

Ik heb een paar keer gecontroleerd op beestjes, maar ik kan er geen vinden :( Ik heb recentelijk het water vervangen, dus ik hoop dat alle beestjes nu weg zijn
Rian
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 aug 2011 13:41
0 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten