exotische plant krijgt alleen maar gele nieuwe bladeren

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: exotische plant krijgt alleen maar gele nieuwe bladeren

Berichtdoor HuJuH op 15 aug 2011 22:50

Hallo allemaal,

even weggeweest zonder internet. Tijd voor een mobiel met internet :D

Shusui en de Peters, bedankt voor het determineren. Volgens mij is het inderdaad de Erythrina indica 'Picta' als ik de plaatjes zie in Google.
Ik heb de zaadjes niet bij Van Der Valk gehaald... weet eigenlijk niet eens of je die hebt op Bonaire. Op Curacao wel. De 'moederboom' stond in de achtertuin van ons huisje. Helaas bleek de peul waar de zaadjes in zaten geheel onder de schimmel te zitten, dus ik heb de twee beste zaadjes uit de peul meegenomen.

Lapalmeraie, bedankt voor je welkom en voor het benoemen van mijn 'beestje' ;)
Beiden planten hebben inmiddels een enorme pot met gat gekregen met kleikorrels onderin. Voorlopig zouden ze moeten kunnen groeien.

Daarnaast begint de dadel die ik bij de vlindertuin op Bonaire heb gekregen ook te groeien! Eindelijk.... :o

Iedereen bedankt voor de hulp! Ik zal in ieder geval over een paar weken een update posten in deze thread. Het nieuwe takje (die hele kleine op de foto) is al een stuk groter en lijkt iets groener te worden. :thumb_up:

Groetjes!
HuJuH
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 08 aug 2011 16:01
Woonplaats: Amersfoort
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten