Cycas

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Cycas

Berichtdoor Jer op 24 aug 2011 16:11

Wie weet hoe dat het komt dat de flush van mijn cycas niet meer verder ontwikkelt en helemaal verdroogt is, laatste foto is een foto van de wortelkluit.
P1030980
Afbeelding

P1030981
Afbeelding

P1030982
Afbeelding

Groeten
Jer
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 15 aug 2010 20:14
Woonplaats: Koersel-Limburg(Be)
1 bedankjes

Re: Cycas

Berichtdoor shusui op 24 aug 2011 16:58

Zijn kluit ziet er nogal nat uit (als hij buiten heeft gestaan kan het haast niet anders met al die regen ;) ) , maar ze hebben liever wat drogere voeten he.

De wortels lijken gezond, maar kijk toch maar eens of de stam zelf met wortelaanzet onderaan niet aan het rotten is.
Hij staat in een sierpot, is die misschien vol water blijven staan ?

Hier is momenteel mijn grote C. revoluta aan het flushen.
Hij groeid wel goed door, maar er waren enkele veren die bleven steken in het hart en dus misvormd of gebroken zijn. Misschien dat het slechte(koude) weer daar iets mee te maken heeft.

Ps: ik zou eens verpotten in een armer en meer doorlatend mengel , in dezelfde potmaat.

Gr,
Sven
Avatar gebruiker
shusui
 
Berichten: 1727
Geregistreerd: 05 maart 2010 00:14
Woonplaats: Geetbets
193 bedankjes

Re: Cycas

Berichtdoor Jer op 25 aug 2011 12:45

De kluit is idd nat door de regen van de afgelope dagen! Aan de stam zelf zie ik niks wat eventueel aan het rotten is. Hij staat in een sierpot maar daar zit een gat in in de sierpot zelf.
Zal in het oog houden dat hij/zij niet te nat blijft staan!
Jer
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 15 aug 2010 20:14
Woonplaats: Koersel-Limburg(Be)
1 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten