Wolluis

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Wolluis

Berichtdoor tbird44 op 03 dec 2019 06:57

volgens mij is de wolluis wel het ergste ongedierte en staat hij op plekje nummer 1.
bij de meeste kun je het met bv aaltjes oplossen maar volgens mij gaat dat met de wolluis niet.
tbird44

8 bedankjes

Berichtdoor batdah op 07 dec 2019 22:09

turtleboy schreef:Constante controle is de enige remedie wil je er echt vanaf ruim de plant dan op.

Ik ben van mening dat dit het enige juiste antwoord is....

Ik heb ervaring met wolluis in zowel cactussen en palmen en ga me nooit meer met bestrijden bezig houden. Wolluis is gewoon meteen vuilnisbak....bovengronds zogenaamd alles onder controle en ondergronds gaan ze gewoon door met vermenigvuldigen.
batdah

82 bedankjes

Berichtdoor draco op 08 dec 2019 01:32

Ik vraag me af of de zogenaamde wortelluis die cactus en succulenten verzamelingen belaagd dezelfde soort is als de bovengrondse wolluizen. Ik kocht deze zomer 2 stuks Ficus petiolaris. Bij het verpotten bleken de wortels door 'wortelluis' te zijn aangetast. Ik heb de kluit met Calypso behandeld maar het resultaat daarvan nog niet beoordeeld. Bij dergelijke infecties in mijn vroegere cactus verzameling gebruikte ik daarvoor Undeen (propoxur).
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

500 bedankjes

Berichtdoor tbird44 op 09 dec 2019 06:32

batdah schreef:
turtleboy schreef:Constante controle is de enige remedie wil je er echt vanaf ruim de plant dan op.

Ik ben van mening dat dit het enige juiste antwoord is....

Ik heb ervaring met wolluis in zowel cactussen en palmen en ga me nooit meer met bestrijden bezig houden. Wolluis is gewoon meteen vuilnisbak....bovengronds zogenaamd alles onder controle en ondergronds gaan ze gewoon door met vermenigvuldigen.

juist.
het lastige is dat ik hier een cycas heb die behoorlijk duur was. en weggooien wil ik nog niet.
maar ik heb vorig jaar na 2 jaar aantasting een palm weggegooid.
baalde ik echt van.
heb nu wel hoop op een middel uit duitsland maar ik gebruik liever geen gif
tbird44

8 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips