Temperaturen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Temperaturen

Berichtdoor amourath op 13 dec 2010 09:28

Zou kunnen eh, dat we vanaf dan op een 'zachte' winter overgaan, iedere dag regen dus.... niet dat dat veel beter is natuurlijk. Dat het maar rap april is!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor plantinjetuin op 13 dec 2010 20:33

denk ook niet dat het de laatste keer is
de winter is nog niet eens begonnen...
hier is van de week een trachy afgefikt k was de honde hokken aan t verversen en t oude stro
stook ik dan op maar dr ligt ook een laag oud stro/ blad om de palmen en dit dus te dicht bij elkaar
toen ik ff bij de winkel was...
plantinjetuin

12 bedankjes

Berichtdoor amourath op 14 dec 2010 14:18

Vandaag een ijsdagje dus... deze middag was het hier -1. De astronomische winter moet inderdaad nog beginnen (maar we zijn niet meer ver af, en vanaf dan lengen de dagen weer! Hoera! :mrgreen: ) en gezien de temperaturen en vochtigheid die we al gehad hebben vrees ik voor veel speerrotslachtoffers straks.

plantinjetuin schreef:hier is van de week een trachy afgefikt

:shock: en is hij helemaal kapot? Hoe erg is de schade?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 14 dec 2010 21:12

Hier geen ijsdag maar ook geen overtuigende dooidag. Het weer en daarmee temperaturen lijken tot aan het weekend redelijk vast te staan en dat is gewoon vorst in de nachten en net boven of net onder het vriespunt overdag. Temperatuurverschillen in warm of koud lijkt west/oost tot zuidwest/noordoost georienteerd, ook de sneeuwval donderdag blijft erin zitten al zal het in sommige gebieden erom spannen of het sneeuw of neerslag in vloeibare vorm wordt. Uiteraard kan boven een goed sneeuwdek, heldere nachten in deze setting wel flinke kou opleveren maar dat is moeilijk te voorspellen. Na het weekend is alles nog mogelijk, een deel van de members gaat voor doorzetting van het kouder weertype de andere helft gaat voor een verzachting al blijft het gemiddelde beneden normaal.

Afbeelding

Deze IMG is wel gebaseerd op Nederland, maar zal vergelijkbaar zijn voor Belgie ook daar zal eventuele sneeuw weer de verschillen kunnen maken in temperatuur.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 14 dec 2010 21:27

Overigens krijgt Florida net zoals vorige winter en ons ook een veeg van koning winter met temperaturen tot -6 en lager in het noorden tot rond het vriespunt in Miami! De dagtemperaturen zijn ook daar niet om naar huis te schrijven voor die regio's maar het enigste verschil is aanstaand weekend daar weer temperaturen van 25 graden of meer :roll:
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 15 dec 2010 12:19

Het is al weer zover de witte rotzooi is al weer begonnen en men verwacht nog veel meer,leuk als je er niet door heen moet zoals ik.Maandag geslipt met de auto rakelings langs de gevel van een huis tegen de borduur tot stilstand komen en dat met maar 30km per uur.Daar zit je dan met al die technische snufjes zoals ABS enz je kan op zo,n ogenblik helemaal niks meer.Dus voor mij mag deze zooi onmiddellijk verdwijnen.Het is trouwens wel weer boven de nul dus dat is een plus puntje. :evil:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 15 dec 2010 12:32

Gisteravond 22h30 -6 graden in de voortuin en vandaag overdag +3 graden.

Heb 4 extra kleine thermozakken besteld bij tuinadvies ,
zodat ik nu ook de Phoenix C, Cycas Rev. en de Cordyliner kan bedekken en
kan samenbinden met een lichtslang.

Wat mij betreft komt deze site ook in aanmerking voor het palmvrienden logo:
http://www.tuinwinkel.be

Heb er vaker besteld en het gaat altijd goed.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 15 dec 2010 12:36

Hoi Bert, dat is waar maar weet je dat het vannacht voor die sneeuw extreem koud geweest is ben nog om 3uur gaan kijken en toen was het -7c en zag ik op de pc. dat het plaatselijk in het oosten -10.c was! Ik heb nog steeds geen kachel aan in de grote stalling dus dat was wel even schrikken! Ik heb het er maar op gegokt! Want had geen zin nog eens te wachten op een goede verbranding van dat prul, en nu weer sneeuw ! Hoe moet ik nu gras vinden :roll:
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor plasta op 15 dec 2010 14:59

Hier afgelopen nacht min temp -2.3 graden. Behoorlijk verschil toch op korte afstand, zo'n 15 km.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 15 dec 2010 16:17

hier deze morgen sneeuw en later regen, nu is er een zalig zonneke en plus 2 graden
de komende dagen geven ze hier niet veel goeds
pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips