Vandaag is het warm, maar morgen hoogstwaarschijnlijk nog warmer. Sterker nog er is voldoende potentie op de kaarten om het all-time hitte record van Nederland (38,9C) en Belgie (38C) onder druk te zetten. Of die potentie ook gebruikt gaat worden is een tweede, een kleine wijziging morgen en de potentie heeft 0,0 waarde. Er zullen morgen echter wel een hoop telletjes de 35,0C aan gaan geven, als dat vanmiddag al niet gebeurd.
Ben allang blij dat het nog wat waait, dan is het tenminste nog een beetje te doen. De BBQ's in den lage landen zullen veelvuldig gebruikt worden dit weekend.
Bij mij was het om 3 uur ook reeds 36° graden toen ik ben gaan kijken. Het officiële station in de buurt geeft meestal kouder aan dan de waarden die ik meet in de tuin maar deze geeft 37.4° als maximum aan .
Achteraan geef ik water maar vooraan voorlopig niet. De tetrapanex begint echter stilaan zijn bladeren te laten hangen vooraan en zelfs het onkruid verdort .
Ik vrees voor morgen aangezien ze dan nog warmer voorspellen.
Geen probleem voor de tuin hoor! De sproeier staat momenteel lekker aan. Moet ook wel want ik heb een week geleden grasmatten gelegd dus is sproeien elke dag een noodzaak. De bananen die er langs staan vinden dit uiteraard geen probleem.
Gisteren 36,7°C als max gehaald om 14.53 uur. Tot welke hoogtes gaan we vandaag? Ik hoor net op de radio dat het vandaag in Limburg en Noord-Brabant wel eens 38°+ zou kunnen worden. Daarmee gaat het record uit 1944 38,6° eraan.