in Twente alweer de eerste nachtvorst zag ik en ook alweer wintervoorspellingen gelezen die het over een strenge winter hebben wat dan door het vele gesmolten poolijs zou komen, tsja voorspellingen wat moet je ermee?
Verrekte kutwind! Ik was eigenlijk van plan om nog minstens een week of 5 te kunnen genieten van mijn bananenplanten maar helaas kan dat feestje weer eens niet doorgaan. Juist de laatste twee maanden zijn ze als een gek gegroeid en dat is nu dus weer allemaal kapot gewaaid. Zelfs de metalen tuinstoelen lagen 10meter verderop in de tuin. Canna stuttgart eindelijk in bloei maar was gelukkig flexibel genoeg om op de wind mee te dansen.
Hier ook enorm veel schade aan de planten door die hevige wind Jammer genoeg is het genieten over, heel wat exoten liggen gewoon plat tegen de grond. De ricinus is gebroken, de bananen al hun blad gescheurd. En de potten waren overal wat te vinden. Zoals mijn grote brugmansia, musella en trachycarpus wagnerianus. De canna hebben het gelukkig overleefd.