Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Remy op 26 okt 2012 14:37

Toch voor de zekerheid vandaag alle bananen en gembers naar binnen gehaald en een dakje boven m'n C Humilis en opuntia's gemaakt. Had vandaag alle tijd! Met de trachys (en de rest) wacht ik tot de echte winter begint.
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 27 okt 2012 00:03

Stukje Telegraaf:

Eerste sneeuwvlokken in noorden van het land RIJSWIJK - In de Kop van Noord-Holland en op de grens van Groningen en Friesland is vrijdagavond de eerste natte sneeuw van dit najaar gevallen. Dat meldde Meteo Consult.

„Omdat de temperatuur op de grond iets boven nul is, blijft de sneeuw niet liggen”, aldus een woordvoerder. „Maar op bijvoorbeeld stalen bruggen kan het glad zijn.”

De eerste sneeuw van dit najaar valt in dezelfde week waarin opvallende hoge temperaturen werden bereikt voor de tijd van het jaar. Maandag was een lenteachtige dag. Met 22 graden in De Bilt was het in Nederland op maandag 22 oktober nog nooit zo warm als die dag.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 okt 2012 03:47

Nu om 03u45 snachts hier ter hoogte van de grote Phoenix in de tuin op de grond is het +2.1 graden. Bovenaan het tuinhuis op 3m hoogte in open lucht is het nu exact -1,0 graden. Niks om me zorgen over te maken dus ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 27 okt 2012 10:05

Het heeft toch wel gevroren hier bij ons(-1). Gelukkig heb ik gisteren tijd gehad om het meeste binnen te zetten. Musa's staan nog steeds in volle grond en de boomvarens met palmen in pot ook! Nog ff genieten.... :P
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 okt 2012 11:20

Foto zonet genomen van de tuin. Zelfs nog geen vlekjes op de bladeren. Tuin na eerste nacht (grond)vorst... ;)

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 27 okt 2012 12:03

Hier gevroren deze nacht maar in eerste instantie kan ik geen schade ontdekken :)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor shusui op 27 okt 2012 12:08

Hier -2 geweest en alle colocasia’s die nog buiten stonden, en bijna alle Musa’s hebben bevroren blad.
Zelfs de D.antartica’s (met beginnend stammeke) en blechnum chilense hebben al bevroren blad.

Vandaag ga ik verder uit doen, want voor volgende nacht geven ze -4…
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Esther op 27 okt 2012 13:04

Ook hier heeft het gevroren, de wateremmers van de kippen waren om 11.00 uur nog bevroren. Nu 10 graden in de zon. Gelukkig had ik gisterenavond nog de Maurelli's en ander spul naar binnen gezet, de rest kan wel iets hebben. Zometeen de kamer leeghalen waar alles komt te staan, zeil op de grond en dan vanavond alvast het e.e.a. boven zetten. Alles wat een -5 kan hebben blijft nog lekker staan.
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Nody op 27 okt 2012 13:05

Hier was het -2 C geworden. -3 C boven de grond.

Alleen mijn Paulownia tomentosa, Colocasia 'Pink China' en Musa sikkimensis hebben bevroren slap en/of zwartgeblakerd blad. Maakt niet uit. Die komen volgend jaar wel weer terug.

Mijn Oost-Indische kers-plantjes zijn gedeeltelijk bevroren geweest (staan tegen zuidmuur), maar geen enkele bladschade of bloemschade. Zelfde geldt voor de Ficus carica, Canna's, de goudsbloemen en de druivenstok.

Vannacht -4 graden in het oosten. Dan zal er wel meer veranderen in snot...maar niks waarbij dat ook de plantenhemel betekent. Behalve sommige eenjarigen, maar die zaaien zich toch opnieuw uit.

Inpakken doe ik alleen als het richting de -10 C gaat.
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 27 okt 2012 13:26

Ook hier was het behoorlijk koud met 2 graden vorst, duidelijke bladschade aan de canna's en bladeren van basjoo/red tigers. Gelukkig maakt het niet veel uit voor deze planten.
Gisteravond nog alle ensete's, roebelinii's en deel succulenten uit de kas binnen gehaald.

Ben benieuwd naar de volgende nacht ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips