door koen op 12 dec 2012 14:09
Is meegevallen hier, - 2 gehad bij heldere hemel. Lichtslangen lagen aan, kacheltje in de kas ook.
Mijn Phormium Tenaxen zijn nu volledig onder de bladeren ingepakt, ben verplicht dit zo te laten tot ergens is februari. Ik heb dit jaar ook eens mijn winterharde Fuchsia's ingepakt in de hoop dat ze nu ook eens bovengronds overleven ipv enkel ondergronds. Heb ik dan mooie grote struiken in de zomer. Als afdekking heb ik veel varenbladeren gebruikt, dat zijn van die wintergroene bladeren die er toch af moeten in het voorjaar. Ze rotten niet, zijn luchtig, en hebben prima isolerend vermogen, denk ik.
Van elke bananengroep heb ik een paar grote stammen dubbel geïsoleerd met noppenfolie. Ik weet het, niet de ideale methode (ivm mogelijke rot) maar ik ben toch eens benieuwd.
Ik heb teveel exoten in de tuin staan om die bij beter weer open te doen om te luchten en om dan weer te sluiten bij vorst, dat is geen doen voor mij. Maar ik hoop op het beste. Na deze winterprik zou er nu weer een zachte periode aankomen ?
exotisch tuinieren is een filosofie.