Nieuwe rubriek: Wenslijsten

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Nieuwe rubriek: Wenslijsten

Berichtdoor Christophe op 12 feb 2010 22:12

Hey iedereen,

Er is zopas een nieuwe rubriek onder de categorie 'Sociaal': Wenslijsten. In deze rubriek kan je als lid van Palmvrienden een nieuw topic starten waar je een lijst maakt van al je planten of zaden die je nog graag wenst. Anderen kunnen de lijsten uiteraard bekijken, en reageren als ze planten of zaden uit je lijst hebben liggen, of tips hebben over waar jij de planten op de kop kunt tikken ;)

Je kan je eigen wenslijst altijd aanpassen zodat deze up to date blijft.

Er is gekozen voor een aparte rubriek te maken in plaats van dit onder de zoekertjes te zetten, omdat de zoekertjes automatisch worden verwijderd na 2 maanden. Als je echt gericht en dringend op zoek bent naar een bepaalde plant kan je dit beter bij de zoekertjes plaatsen ;)

Ik heb zo'n vermoeden dat dit een populaire rubriek zal worden :)

Veel plezier!

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe rubriek: Wenslijsten

Berichtdoor amourath op 12 feb 2010 22:26

Op mijn wenslijst: een grote tuin en winterserre :lol:

Dat verandert heel sterk bij mij, als ik vergelijk wat ik wou toen ik met exoten begon, en wat ik nu heb en wil... oorspronkelijk wou ik enkel palmen met geveerd blad, de andere vond ik lelijk :oops: en toen ontdekte ik de ik-zaai-mezelf-wel-trachycarpus fortunei in de voortuin, en kreeg ik een chamaerops cadeau... en vond ik ze ineens toch leuk en helemaal niet lelijk ;)
Momenteel voel ik niks voor boomvarens, ik heb er geen en wil er ook geen... maar misschien heb ik er volgend jaar wel ineens 5 en worden het mijn favorieten. Wie zal het zeggen... (dan moet puntje 1 van m'n wishlist wel in orde komen :mrgreen: )

Momenteel is er niet echt iets wat ik héél graag wil denk ik... ik moet daar eens goed over nadenken!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Nieuwe rubriek: Wenslijsten

Berichtdoor Christophe op 12 feb 2010 22:35

een grote tuin en winterserre

En mooi weer niet te vergeten ;)

oorspronkelijk wou ik enkel palmen met geveerd blad, de andere vond ik lelijk en toen ontdekte ik de ik-zaai-mezelf-wel-trachycarpus fortunei in de voortuin, en kreeg ik een chamaerops cadeau... en vond ik ze ineens toch leuk en helemaal niet lelijk

Heel herkenbaar! Helemaal in het begin wou ik graag eens wat palmen hebben. Ik zag het op televisie en vond het wel wat. Er stond toen ook een plant bij me in een pot op het terras die eigenlijk mijn ogen uitstak. Ik vond hem lelijk en wou hem liever weg doen. Tot iemand me attent maakte dat dit ook een palmboom is, namelijk de Chamaerops humils :lol: Nu is deze soort een van mijn lievelingssoorten, en sindsdien is de passie begonnen ...

Momenteel is er niet echt iets wat ik héél graag wil denk ik... ik moet daar eens goed over nadenken!

Je komt vast wel op iets. Ik zie vaak mooie palmen of andere planten op het forum maar ben dan een beetje lui :roll: om ze op te schrijven. Nu kan ik ze meteen op mijn wenslijstje zetten, en kunnen anderen meelezen welke planten ik nog zoek :) (zal een lang lijstje worden vermoed ik)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe rubriek: Wenslijsten

Berichtdoor amourath op 12 feb 2010 22:43

Christophe schreef:Je komt vast wel op iets. Ik zie vaak mooie palmen of andere planten op het forum maar ben dan een beetje lui :roll: om ze op te schrijven. Nu kan ik ze meteen op mijn wenslijstje zetten, en kunnen anderen meelezen welke planten ik nog zoek :) (zal een lang lijstje worden vermoed ik)


Ja, maar je moet ook realistisch blijven daarin. Ik weet niet hoe het bij jullie zit natuurlijk, maar mijn garage staat nu eigenlijk al vol... als ik meer kuipplanten koop moet m'n autootje straks buiten slapen en da's niet de bedoeling :? Dus ik focus vooral op planten die buiten kunnen overleven nu, en daar heb ik ook al geen zee van ruimte. Ik ga mettertijd wel wat bestaande planten rooien en dan komt er wel wat plaats vrij maar het blijft beperkt.
Soms overweeg ik dan van wat trachy's te planten in de weide maar die maken weinig kans, totaal onbeschut... ik ga moeten verhuizen denk ik :mrgreen:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Nieuwe rubriek: Wenslijsten

Berichtdoor Christophe op 12 feb 2010 22:48

ik ga moeten verhuizen denk ik

Ik denk het ook :D

Wat mij opvalt is dat ik soms palmen koop, ze een tijdje bijhoudt om ze dan weer te verkopen of weg te geven. Ik vind het altijd leuk om ze eens te zien groeien, bloeien en dan weer andere palmen of exotische planten te zien groeien en bloeien :)

De (verwarmde) serre is vooral om plantjes te overwinteren die ik verkoop.

Maar ik denk dat iedereen het probleem wel kent dat jij hebt hoor ;)

Zouden we dan toch met z'n allen bij videomaster in Thailand moeten gaan wonen :? :lol:

Christope
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe rubriek: Wenslijsten

Berichtdoor Christophe op 13 feb 2010 14:50

De nieuwe rubriek lijkt populair te worden. Nu nog even wachten tot sinterklaas ook lid wordt van het forum en onze lijsten doorleest :)

... ofwel maakt hij er zelf ook eentje aan 8-) :lol:
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe rubriek: Wenslijsten

Berichtdoor dest_planten op 15 feb 2010 10:34

Hoi Christophe,

Ik heb een kleine bedenking bij het aanvullen en verwijderen van planten op de wenslijst. Ik denk niet dat iedereen telkens elke wenslijst die op dit forum staat gaat lezen. En als er dan gereageerd is op een wenslijst van iemand, omdat deze persoon de gezochte plant heeft, mag de desbetreffende plant verwijderd worden van de wenslijst. Als die dan uit de lijst verwijderd is, ga je toch nog reacties hebben staan die dan van geen belang meer gaan zijn ?

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Nieuwe rubriek: Wenslijsten

Berichtdoor Christophe op 15 feb 2010 13:38

Hey Stefan,

Ik denk dat mensen die het principe van deze lijsten kennen (eerste berichtje is up to date, de wenslijst zelf dus, en de rest zijn slechts reacties) wel handig gebruik kunnen maken van deze lijsten.

Natuurlijk heb je op den duur wel topics waar het eerste berichtje up to date is, en de rest van de berichten een beetje buiten datum. Zeker actieve onderwerpen zullen op den duur een misschien wat langdradig worden.

Vermits het niet echt topics zijn, maar reacties op lijsten mag je me altijd vragen (of een moderator) om jouw lijst (topic met lijst) te verwijderen hoor. Maar dan als het echt te langdradig wordt. Dan kan je gewoon een nieuwe lijst starten. Wel eerst de lijst zelf opslagen natuurlijk ;)

Mvg,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 116 gasten