iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor draco op 14 feb 2010 14:47

ben volgende aanbiedingen tegengekomen via kapaza
ik weet dat hier ook leden zijn die zaadjes en planten aanbieden , dus als dit verzoekje niet past of niet juist staat mag het verwijdert of aangepast worden
dus , wou eens weten of iemand reeds ervaring heeft met deze persoon , qua aankoop
aangezien hij beschikt over grote hoeveelheid verschillende zaden vroeg ik mij af in hoeverre ze "vers" zijn
dit is het zoekertje
http://shop.kapaza.be/musapalm/

peter
draco
 

Re: iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor Pater-ik op 14 feb 2010 14:59

Hallo
Ik ken hem niet persoonlijk maar krijg zijn nieuwsbrief te lezen via facebook. Ik moet er dan wel bij zeggen dat hij de nieuwsbrief van exogarden letterlijk overneemt en gebruikt, enkel de prijs is aangepast. Ik heb ooit eens een prijs gevraagd voor zaden van de TF, ik viel haast achterover, ik heb een reactie gestuurd maar dan nog viel het duur uit.
Grtjs
Patrick
Avatar gebruiker
Pater-ik
 
Berichten: 546
Geregistreerd: 05 maart 2009 11:27
Woonplaats: Liedekerke
23 bedankjes

Re: iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor Christophe op 14 feb 2010 15:29

Er bestaat zoiets dat je als het ware in een soort 'onderaanneming' voor exogarden kunt werken. Je bent dan zoiets als een vertegenwoordiger van exogarden. Misschien dat hij zoiets doet en dan de nieuwsbrief kopieert omdat het uiteindelijk een en dezelfde onderneming is ...

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor imme op 14 feb 2010 15:42

Heb er vorig jaar enkele mails naar gestuurd om enkele planten en of zaden te kopen.
Na een paar vragen te hebben gesteld heb ik er niks meer van gehoord.
Schrijft idd alles bij zijn zaden letterlijk over van exogarden,
Zijn prijzen zijn wel wat duurder dan bij exogarden.

Mvg Imme.
Avatar gebruiker
imme
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 09 maart 2009 06:25
Woonplaats: Clinge
4 bedankjes

Re: iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor TropiRo op 14 feb 2010 16:17

Christophe schreef:Er bestaat zoiets dat je als het ware in een soort 'onderaanneming' voor exogarden kunt werken. Je bent dan zoiets als een vertegenwoordiger van exogarden. Misschien dat hij zoiets doet en dan de nieuwsbrief kopieert omdat het uiteindelijk een en dezelfde onderneming is ...

Christophe


Ik weet zeker dat Herman ( Exogarden) hier niks mee te maken heeft.
Wel heb ik op een ander forum gelezen dat deze persoon niet echt zijn afspraken nakomt, zelf heb ik er geen ervaringen mee.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor Christophe op 14 feb 2010 16:29

Hazo, dat wist ik niet!

Het was via een link van Google (Ads van Google linkjes) dat ik er op was uitgekomen. Ik heb nu even gezocht en het volgende terug gevonden:

http://www.exogardenseeds.nl/wederverkopers.html

De domeinnaam is door dezelfde registrar geregistreerd, wat niet wil zeggen dat het dezelfde persoon is die dit heeft aangevraagd.

Maar ziet er toch allemaal echt uit, niet?

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor KevinC op 14 feb 2010 17:32

Vorig jaar bood hij supergoedkoop strelitzia zaden aan, maar hij antwoorde niet op mijn mail met de vraag of de zaden vers waren of niet...

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor draco op 14 feb 2010 19:48

als ik dit allemaal lees denk ik dat het veel eenvoudiger zal zijn om rechtstreeks bij exogarden te bestellen
aangezien hij blijkbaar niet reageert op mails , wil ik ook het risico niet lopen om bij eventueel een bestelling mijn geld kwijt te zijn
draco
 

Re: iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor amourath op 14 feb 2010 20:06

draco schreef:als ik dit allemaal lees denk ik dat het veel eenvoudiger zal zijn om rechtstreeks bij exogarden te bestellen
aangezien hij blijkbaar niet reageert op mails , wil ik ook het risico niet lopen om bij eventueel een bestelling mijn geld kwijt te zijn


Volledig mee eens.
Hij adverteert ook op andere websites, ik heb ooit meer info gevraagd over palmen en ook nooit reactie gekregen.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: iemand al ervaringen met deze "handelaar" ??

Berichtdoor Pater-ik op 14 feb 2010 20:29

Christophe schreef:
Maar ziet er toch allemaal echt uit, niet?

Christophe

Inderdaad, alles lijkt naar de site's van Herman te gaan.

amourath schreef:
draco schreef:als ik dit allemaal lees denk ik dat het veel eenvoudiger zal zijn om rechtstreeks bij exogarden te bestellen
aangezien hij blijkbaar niet reageert op mails , wil ik ook het risico niet lopen om bij eventueel een bestelling mijn geld kwijt te zijn


Volledig mee eens.
Hij adverteert ook op andere websites, ik heb ooit meer info gevraagd over palmen en ook nooit reactie gekregen.


Zou ik ook doen bij Herman heb ik alleen positieve ervaringen en ken ik ondertussen ook persoonlijk. Als je bij hem besteld ben je bijna zeker dat het om verse zaden gaat ook, het is goedkoper en waarschijnlijk zul je het vlugger hebben, als er een derde mee gemoeid is zal deze misschien eerst de zaden ontvangen om vervolgens door te versturen.
Grtjs
Patrick
Avatar gebruiker
Pater-ik
 
Berichten: 546
Geregistreerd: 05 maart 2009 11:27
Woonplaats: Liedekerke
23 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 126 gasten