het ideale karretje voor de zware potten

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: het ideale karretje voor de zware potten

Berichtdoor Ivan op 08 feb 2016 20:57

draco schreef:
Ivan schreef:ik vind die karretjes die om de pot heen grijpen altijd wel chique maar vind daar zo snel geen foto van helaas


Gardenpalms gebruikt dit type steekwagen, je zou het daar eens kunnen navragen. Overigens zijn de getoonde steekwagens naar mijn mening niet geschikt voor zware kuipen. De hefboomwerking is gering in verhouding tot het draagvermogen van de schop. Met een hoge steekwagen kun je het gewicht makkelijker liften. Ik heb onlangs mijn steekwagen van 130 cm hoog vervangen door een van 160 cm, omdat mijn 80 kg gewicht niet meer volstond om de zwaarste kuipen te kunnen kantelen.
http://www.kruizinga.nl/steekwagen/vast ... w/85b1328/

De extra steunwielen bij Sodiac's steekkar voor het verplaatsen zijn wel weer handig bedacht :thumb_up:


Was meer als tip bedoeld dan als hebbedingetje.

Een kennis van me heeft er 1 en heb er zelf 1 gebruikt toen ik een boomvaren een end moest slepen. Greep onder de rand van de boomcontainer,luchtbanden, lijken me dure karretjes.

Zelf heb ik een plaat multiplex van ongeveer 80 in het vierkant met grote overbemeten zwenkwielen eronder waarmee ik kuipplanten over de tegels de tuin door kan rijden :)
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten