Palmvrienden Facebook groep

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor tbird44 op 27 jun 2023 05:22

het ziet er naar uit dat de sociale media heeft gewonnen. elke dag kijk ik hier wel ff maar het aantal berichten is tot het min gezakt en het zijn vooral dezelfde 3a4 personen die reageren
maar het forum doorstruinen en lezen en fotos kijken blijft erg leuk
jammer dat er geen mobiele versie is en dat de site onveilig blijft aangeven
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor tankton op 27 jun 2023 09:13

Grootste nadeel van facebook als medium, is dat dingen daar lastig te vinden zijn. Forums hebben een enorm voordeel dat data van langere tijd geleden goed te vinden is. Vergeet niet dat 95% van de mensen een vraag heeft, dat googled en op dit forum uitkomt en dingen leest. Daardoor lijkt het dood maar veel mensen zijn stille lezers.

Voor facebook zelf is die chaos overigens een voordeel, want omdat dingen lastig te vinden zijn gaan mensen vaak dezelfde vragen stellen en heb je meer user interactie en dus meer advertentie inkomsten. Persoonlijk vind ik het super irritant dat je 10x per dag dezelfde vraag ziet, wat dus helemaal niet nodig is.
We are here to care for the garden
tankton
 
Berichten: 516
Geregistreerd: 11 okt 2021 10:45
38 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor tbird44 op 10 jul 2023 04:52

maar als men alleen maar leest en niet reageert wat nu gebeurt op een paar mensen na dan bloeit het forum dood. veel nieuwe berichten komen er niet bij en als iemand een poging doet dan krijg je weinig reacties en dat motiveert niet echt om berichten te plaatsen.
en op facebook kun je gewoon zoeken op trefwoord en dat werkt prima
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Tropical Gardening op 10 jul 2023 08:58

tbird44 schreef:


Jammer dat het zo rustig is hier. Dit forum verdiend echt wel een flinke boost!

Ik ben sinds vorig jaar helemaal gestopt met Facebook vanwege het gedrag en domheid van mensen in diverse groepen, helaas ook van mensen die dicht bij me staan. Ik wil daar niks, geen meningen of wat dan ook meer van lezen. Het is het 1 van de beste besluiten die ik vorig jaar genomen heb! Rust!!! Niet iedere keer op dat telefoontje "moeten" kijken en me ergeren...

Helaas zie ik dit gedrag ook vaak bij mijn YouTube kanaal. Ik heb al heel wat videos verwijderd vanwege racisme. Zodra ik een Japanse of Islamitische tuin online gooi, begint het gesodemieter en moet ik continu reacties verwijderen die eerste weken. Net zoals bij facebook mag dat blijkbaar allemaal maar gewoon en wordt er niks uitgefilterd. Op een forum zoals dit zijn er gelukkig mods die het nog een beetje in de gaten houden. Ik ben blij dat ik gewoon weer "ouderwets" gebruik maar van dit forum :thumb_up:
Avatar gebruiker
Tropical Gardening
 
Berichten: 186
Geregistreerd: 12 okt 2022 00:40
Woonplaats: Ossendrecht
31 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor palmgek op 10 jul 2023 10:32

Tropical Gardening schreef:
Jammer dat het zo rustig is hier. Dit forum verdiend echt wel een flinke boost!


Die gaat er zo niet komen vrees ik. Hoe minder er gepost wordt, hoe minder er valt te reageren. Nagenoeg niets meer dus...
Het aantal personen dat hier nog actief deelneemt kun je op 1 hand tellen. Het aantal lezers zal ongetwijfeld nog groot zijn, zelf lees ik hier nog altijd met plezier, met name de oudere paginas. Alleen draagt dit helaas niet bij aan de levensvatbaarheid van het forum. Persoonlijk gebruik ik het meer als soort van foto storage/ opslag. En dat gaat uiteraard volledig voorbij aan het doel. De tijd dat ik hier nog reacties verwachtte op een post is al heel lang geleden. Dat gaat ook niet meer veranderen. Het zal alleen maar minder worden totdat het forum verdwijnt omdat het meer aan onderhoud vergt als dat het nog oplevert :(
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3685
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor turtleboy op 10 jul 2023 18:06

Enige wat ik nog doe is over het weer zeuren verder heb ik het ook wel gezien helaas gaat dat met veel forums zo.Facebook heb ik alleen voor de fun planten forum zit ik niet op heb daar mijn redenen voor die ik liever voor mezelf houd.
Laatst bijgewerkt door turtleboy op 11 jul 2023 15:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor tbird44 op 11 jul 2023 05:46

palmgek schreef:
Tropical Gardening schreef:
Jammer dat het zo rustig is hier. Dit forum verdiend echt wel een flinke boost!


Die gaat er zo niet komen vrees ik. Hoe minder er gepost wordt, hoe minder er valt te reageren. Nagenoeg niets meer dus...
Het aantal personen dat hier nog actief deelneemt kun je op 1 hand tellen. Het aantal lezers zal ongetwijfeld nog groot zijn, zelf lees ik hier nog altijd met plezier, met name de oudere paginas. Alleen draagt dit helaas niet bij aan de levensvatbaarheid van het forum. Persoonlijk gebruik ik het meer als soort van foto storage/ opslag. En dat gaat uiteraard volledig voorbij aan het doel. De tijd dat ik hier nog reacties verwachtte op een post is al heel lang geleden. Dat gaat ook niet meer veranderen. Het zal alleen maar minder worden totdat het forum verdwijnt omdat het meer aan onderhoud vergt als dat het nog oplevert :(



moet zeggen dat ik dat niet heb op facebook. voor mij is dat nog steeds erg leuk en kom zelden vervelende reacties tegen tot nu toe. en zo wel dan negeer ik dat
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor Tropical Gardening op 11 jul 2023 07:52

Gaat inderdaad met veel forums zo. Hopelijk blijft deze wel behouden want het is een behoorlijke schat aan info. Ik blader ook nog regelmatig door oude topics heen. We gaan het zien...
Avatar gebruiker
Tropical Gardening
 
Berichten: 186
Geregistreerd: 12 okt 2022 00:40
Woonplaats: Ossendrecht
31 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor palmgek op 11 jul 2023 11:23

tbird44 schreef:

moet zeggen dat ik dat niet heb op facebook. voor mij is dat nog steeds erg leuk en kom zelden vervelende reacties tegen tot nu toe. en zo wel dan negeer ik dat


Wat bedoel je met "dat ik dat niet heb"? Kan me niet herinneren dat ik ergens Facebook genoemd heb, toch?
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3685
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Palmvrienden Facebook groep

Berichtdoor knalkop op 11 jul 2023 12:22

Nou ik heb geen social media dus ik doe het maar ouderwets met palmvrienden forum :D
knalkop
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 24 jul 2015 10:08
Woonplaats: Herkenbosch
8 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 111 gasten