Gezamelijke aankoop zaden , interesse ????

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Gezamelijke aankoop zaden , interesse ????

Berichtdoor draco op 08 okt 2009 20:05

ff off topic :
misschien een ideetje om met groep leden hier een gezamelijke aankoop te doen van iets minder couranten en daarom iets specialere zaden ????? ( kwestie om zo misschien een betere prijs qua aankoop te krijgen en de verzendingskosten te drukken )
zowel palmen als andere ?????
heb eens gekeken op hun "archive" daar en staan wel héééééééééél speciale en hééééééééééél mooie exemplaren op hoor

Dit vind ik een super voorstel, maar ik vermoed dat velen dit pas graag in de lente willen doen. Mochten er nu ook genoeg geïnteresseerden zijn wil ik het gerust organiseren hoor.

Indien interesse, gelieve dit nieuwe topic in de rubriek 'Geklets en gebabbel' te openen.

Christophe



bovenstaand komt uit mijn reactie op een andere topic en de reactie daarop van Christophe
dus daarom deze nieuwe topic
veel van jullie kennen waarschijnlijk de site "rarepalmseeds" waar dus , zoals de naam zegt , speciale en exclusieve zaden te vinden zijn , je moet maar eens kijkje nemen
nu was mijn vraag of het niet interessant zou kunnen zijn om samen met de leden hier een gezamelijke aankoop te doen van verschillende zaden om zo de kosten te drukken ( want de minimum afname = 100 € , maar dan spreken we ook over honderden zaden ( afhankelijk tuurlijk van de exclusiviteit van de zaden die je wenst
vraag is : is daar interesse voor nu ???? ( misschien iets om de wintermaanden door te komen en dan misschien in het voorjaar te kunnen genieten van de zaailingen ) of wachten we tot in het voorjaar ???
laat ons eerst kijken hoeveel leden interesse hebben en welke periode ( nu , om te zaaien tijdens de winter of in de lente ) en dan misschien kijken naar wat jullie keuze's uitgaan qua zaden
draco
 

Re: Gezamelijke aankoop zaden , interesse ????

Berichtdoor Christophe op 08 okt 2009 21:43

Als er meerdere meedoen wil ik ook wel meedoen, maar mijn voorkeur gaat naar het voorjaar van 2010. Ik ben momenteel vooral geïnteresseerd in zeldzame bananenzaden.

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Gezamelijke aankoop zaden , interesse ????

Berichtdoor draco op 10 okt 2009 14:40

deze topic is reeds 32 maal bekeken , maar op uitzondering van Christophe ( die het een goed idee vind , enkel nog te zien wanneer het zou zijn ) is er niemand anders die reageert ???
Niemand die interesse heeft om in groep een aankoop van "exclusieve" zaden te doen om zo kosten te delen ???
als je alleen wilt aankopen moet je voor minimum 100 € aankopen plus de verzendingskosten , met meerdere kan je voor veel minder iets aankopen en zullen de verzendingskosten niet zoveel bedragen ook
Hier kan je zien wat kan besteld worden : http://www.rarepalmseeds.com/wholesale.shtml
draco
 

Re: Gezamelijke aankoop zaden , interesse ????

Berichtdoor Christophe op 10 okt 2009 15:33

Ik denk dat er bij velen wel interesse zal zijn hoor, maar waarschijnlijk pas in het voorjaar.

Welke wens jij graag te kopen Draco?

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Gezamelijke aankoop zaden , interesse ????

Berichtdoor draco op 10 okt 2009 16:28

voorkeur zal in eerste instantie uitgaan naar musa en ensete , iets minder palmen
heb ook gezien dat de zaden per 100 stuks verpakt zijn, wat voor mij persoonlijk iets te veel is
maar misschien kunnen we splitsen als gelijke soorten gevraagd worden
mijn voorkeur :
- Ensete livingstonianum (= Ensete gilletii)
- Musa coccinea
- Musa mannii
- Musa ornata (orange flower)
- Musa sp. (Helen's Hybrid)
- Musa yunnanensis
- Ravenala sp. (Honkondambo) Red Travellers Palm
- Strelitzia reginae (Mandelas Gold)

en misschien nog enkele palmen , maar daar moet ik nog eens goed naar kijken
draco
 

Re: Gezamelijke aankoop zaden , interesse ????

Berichtdoor Pater-ik op 10 okt 2009 17:17

draco schreef:deze topic is reeds 32 maal bekeken , maar op uitzondering van Christophe ( die het een goed idee vind , enkel nog te zien wanneer het zou zijn ) is er niemand anders die reageert ???
Niemand die interesse heeft om in groep een aankoop van "exclusieve" zaden te doen om zo kosten te delen ???
als je alleen wilt aankopen moet je voor minimum 100 € aankopen plus de verzendingskosten , met meerdere kan je voor veel minder iets aankopen en zullen de verzendingskosten niet zoveel bedragen ook
Hier kan je zien wat kan besteld worden : http://www.rarepalmseeds.com/wholesale.shtml


Hey Draco,
Ik begrijp wat je bedoeld ik heb ook niet "die" reactie gehad voor de aankoop van strelitzia soorten. Niet iedereen wil of kan nu nog zaden of zaailingen aankopen, voor de één is het misschien het aantal teveel de andere vindt het niet gepast en dan heb je nog de factor winter die voor de deur staat. De meesten onder ons hebben aardig al wat staan in zaden of planten en dan komt het er op aan om alles een plaatsje te geven zonder problemen te hebben met de wederhelft :lol:
Als je zo iets wil doen moet je ook iets meer geduld hebben mensen denken er misschien aan of bekijken al wat ze eventueel wensen, topic staat er ook nog maar 3 dagen hé.
Ik zou zeggen geduld is een mooie deugd, is trouwens één van de eigenschappen in het exotenwereldje ;)
Grtjs,
Patrick
Avatar gebruiker
Pater-ik
 
Berichten: 546
Geregistreerd: 05 maart 2009 11:27
Woonplaats: Liedekerke
23 bedankjes


Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 110 gasten