Weer

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Weer

Berichtdoor p e t e r op 13 dec 2009 21:08

Ik zie net op de teletekst van de VRT voor vrijdag in de Kempen temperaturen van:

-7 's nachts en -5 overdag.

Dit is nog ver weg en hopelijk stijgt dit nog.

http://teletekst.een.be/tt_een.php?p=306&g=1&s=0&r=0&x=1

Zijn er weerkenners onder jullie?

Peter
Laatst bijgewerkt door p e t e r op 03 jan 2010 22:48, in totaal 2 keer bewerkt.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Weerbericht

Berichtdoor arpad veldhuis op 13 dec 2009 22:30

hier in de eifel lag vandaag een laagje sneeuw bij -1gr overdag en de rest van de week ver onder nul overdag :? dus de palmen goed beschermen


gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Weer

Berichtdoor p e t e r op 03 jan 2010 22:55

Ik zie net dat de buitensensor -9 aangeeft. In de auto was het zelfs -10. :evil:

De keerzijde is dat ik net de tuinslang buiten heb gelegd op een groot afdekzeil om dit vol water te laten lopen. Mijn zoon heet volgend weekend een verjaardagsfeestje en ik ben een mini schaatspiste - glijbaan aan het maken.
Je kan verschillende afdekzeilen elkaar laten overlappen en deze lichtjes nat maken. Enkel uren laten zijn deze met ijs aan elkaar gelijmd en kan je en volgende laag erover doen.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Weer

Berichtdoor Christophe op 03 jan 2010 22:59

Mijn zoon heet volgend weekend een verjaardagsfeestje en ik ben een mini schaatspiste - glijbaan aan het maken.

:lol: Goed idee. Zelf ga ik wachten tot de rivieren zijn dicht gevroren :)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Weer

Berichtdoor KevinC op 03 jan 2010 23:00

Hey Arpad :)
Ik wist niet dat je in de Eifel woonde. :D

Ik kom er vrij vaak, we hebben een stacaravan+chalet op een camping in Bollendorf aan de Saur waar we om de paar weken een weekendje zitten. :)

grts
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: Weer

Berichtdoor p e t e r op 03 jan 2010 23:28

Ik hoop dat we het ergste gehad hebben:

De temperatuur is terug aan het stijgen. Om 20.00 -9.4 buitensensor en -10 in auto naar
-6.6 buitensensor nu.

Eigenlijk zou het wel interessant zijn dat je van je weerstation een grafiekje kan aflezen met de temperaturen en uren. Een temperatuur van -20 gedurende enkele minuten is nog iets anders dan een constante temp. van -15. Maar Het blijft in het geheugen -20. Waarschijnlijk is de -15 schadelijker.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Weer

Berichtdoor arpad veldhuis op 04 jan 2010 12:27

hoi kevin

dan zit je maar 40km van mijn vandaan :D als je op vakantie bent

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Weer

Berichtdoor zaagmans op 05 jan 2010 22:23

Het blijft voorlopig koud, al wordt het niet heel koud.

Afbeelding
zaagmans
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 25 jul 2009 12:20
1 bedankjes

Re: Weer

Berichtdoor videomaster op 21 jan 2010 02:39

In Thailand houden we de weersverwachtingen, zij het niet vanwege de koude, ook dagelijks in het oog. Reeds twee regen-nachten achter de boeg, volgens Thai Meteorological Department afdeling Tha Phra blijft het nog enkele dagen aanhouden.

Afbeelding

Vermits we zelf in omgeving Tha Phra wonen waar de gegevens vandaan komen, tijd om eens een bezoekje te brengen aan dit weerstation. Rondvraag aan de lokale bevolking brengt geen duidelijkheid waar dit station zich zou bevinden. Uiteindelijk komen we terecht in het "Khon Kaen Animal Nutrition Research Center" waar we, na uitleg wat onze bedoelingen zijn, probleemloos binnen mogen.

Hier bevindt zich het weerstation en weerman die verantwoordelijk zijn voor de voorspellingen in onze streek.

Afbeelding Afbeelding

Een complex geheel van sensoren die alle gegevens doorgeven naar een centrale computer om uiteindelijk via het www op uw beeldscherm terecht te komen. Een eenvoudig overzicht per streek/provincie in Thailand kan je hier vinden, een danig uitgebreide website die we kregen van de plaatselijke weerman hier.

Ondertussen hebben we toestemming gekregen om ter plaatse een film te draaien. De beelden zijn gemaakt, gezien de moeilijkheid in vertalingen bij het gebruik van wetenschappelijke termen zal het nog enkele dagen duren vooraleer de montage on-line staat.

Wordt vervolgd.

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes


Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 100 gasten