Ik ben het nieuwe gezicht dat je vanaf November in Exotica zal zien. Mijn naam is Dirk, ik ben 33 en ingenieur ICT van opleiding. Tot voor kort was ik werkzaam in de industriële en retail sector. Een wereld van verschil met de plant- en tuinsector dus!
Waarom ga ik deze uitdaging dan aan?
Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door planten en dieren. Als tienjarige ging ik al lustig tekeer in de 2500m² grote tuin die bij mijn ouderlijk huis hoorde. Als volwassene had ik het geluk dit huis en de bijhorende tuin te kunnen kopen en sindsdien is mijn passie alleen maar gegroeid. Na een driejarige opleiding tuinontwerp/tuinaanleg, veel ‘trial & error’, en veel bezoeken aan Exotica is mijn eigen tuin ‘klaar’ (al is een tuin volgens mij nooit echt af!).
Zo ontstond er achter mijn huis een combinatie tussen een typisch landelijke Belgische tuin – met moestijn, vijver en een ware beestenboel – en een exotische oase, met meer en meer uitheemse planten naarmate je het huis nadert & eindigend op een terras dat een explosie bevat aan kleuren, geuren en vormen.
Dag na dag werd het me duidelijker dat de uren die ik al tuinierend spendeerde, mijn gelukkigste waren en ik beklaagde het mezelf vaak dat mijn dagjob me niet meer tijd overliet. En toen werd er me een schitterende kans geboden en stond ik voor een keuze: blijven werken voor een multinational, elke dag uren in de file staan, en uren kloppen voor iemand anders... of van mijn grootste passie ook mijn beroep maken, en daarin voor mezelf iets opbouwen, elke dag in contact staan met mensen als mezelf en hen helpen iets leuks, iets speciaals, iets met meerwaarde voor hun tuin te vinden. De keuze was snel gemaakt.
Momenteel zijn we nog volop bezig aan het opfrissen van de zaak, het catalogeren enz. Maar we blijven open elk weekend van 10-16u. In April zouden we klaar moeten zijn en is de heropening gepland.
De website wordt momenteel herwerkt, en zou begin 2015 online moeten komen, maar ondertussen kan je ook terecht op onze facebook page : https://www.facebook.com/ExotischePlanten
groetjes
Dirk Van Leemput