Plantencentrum Exotica blijft open :)

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Plantencentrum Exotica blijft open :)

Berichtdoor Dirk Van Leemput op 21 nov 2014 23:23

Ik ben het nieuwe gezicht dat je vanaf November in Exotica zal zien. Mijn naam is Dirk, ik ben 33 en ingenieur ICT van opleiding. Tot voor kort was ik werkzaam in de industriële en retail sector. Een wereld van verschil met de plant- en tuinsector dus!

Waarom ga ik deze uitdaging dan aan?

Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door planten en dieren. Als tienjarige ging ik al lustig tekeer in de 2500m² grote tuin die bij mijn ouderlijk huis hoorde. Als volwassene had ik het geluk dit huis en de bijhorende tuin te kunnen kopen en sindsdien is mijn passie alleen maar gegroeid. Na een driejarige opleiding tuinontwerp/tuinaanleg, veel ‘trial & error’, en veel bezoeken aan Exotica is mijn eigen tuin ‘klaar’ (al is een tuin volgens mij nooit echt af!).

Zo ontstond er achter mijn huis een combinatie tussen een typisch landelijke Belgische tuin – met moestijn, vijver en een ware beestenboel – en een exotische oase, met meer en meer uitheemse planten naarmate je het huis nadert & eindigend op een terras dat een explosie bevat aan kleuren, geuren en vormen.

Dag na dag werd het me duidelijker dat de uren die ik al tuinierend spendeerde, mijn gelukkigste waren en ik beklaagde het mezelf vaak dat mijn dagjob me niet meer tijd overliet. En toen werd er me een schitterende kans geboden en stond ik voor een keuze: blijven werken voor een multinational, elke dag uren in de file staan, en uren kloppen voor iemand anders... of van mijn grootste passie ook mijn beroep maken, en daarin voor mezelf iets opbouwen, elke dag in contact staan met mensen als mezelf en hen helpen iets leuks, iets speciaals, iets met meerwaarde voor hun tuin te vinden. De keuze was snel gemaakt.

Momenteel zijn we nog volop bezig aan het opfrissen van de zaak, het catalogeren enz. Maar we blijven open elk weekend van 10-16u. In April zouden we klaar moeten zijn en is de heropening gepland.
De website wordt momenteel herwerkt, en zou begin 2015 online moeten komen, maar ondertussen kan je ook terecht op onze facebook page : https://www.facebook.com/ExotischePlanten

groetjes
Dirk Van Leemput
Dirk Van Leemput
Bedrijven

3 bedankjes

Re: Plantencentrum Exotica blijft open :)

Berichtdoor jos944 op 21 nov 2014 23:40

:D :welkom:
Goed nieuws denk ik voor velen. Maar zeker voor jezelf.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 22 nov 2014 00:18

Welkom op het forum Dirk
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 22 nov 2014 10:28

Welkom op het forum Dirk en ik wens je alle succes toe met de zaak al zal je nu ook niet veel tijd meer hebben voor je eigen tuin vrees ik :lol: :lol:
Ik ben al komen kennismaken vorige week. Ik ben al 9 jaar vaste klant bij Exotica en ben benieuwd hoe jij de zaken gaat aanpakken. :thumb_up:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 22 nov 2014 11:49

Dirk :welkom: Mooie keuze die je hebt gemaakt in je leven, veel succes met je zaak. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 22 nov 2014 11:53

:welkom:
en veel succes ;)

Groeten,
Jean-Marie
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 22 nov 2014 13:37

Toen ik wist dat het stond over te nemen heb ik er ook een hele tijd over nagedacht om het te doen maar aangezien ik sukkel met mijn rug en mijn vrouwtje er niet achter stond heb ik de plannen maar laten varen (met veel spijt in het hart :( ). Ik gun het je dus alleszins van harte en hoop dat het een succes word maar dat zal wel aangezien je een reeds lang bestaand bedrijf overneemt en je dus niet iets van 0 af moet opstarten. Exotica heeft reeds een bestaand vast cliënteel, nu is het aan jou om dit nog te zien uit te breiden. Er wacht je nog flink wat werk maar je motivatie spreekt boekdelen dus dat komt in orde.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 22 nov 2014 19:50

:welkom: Dirk op het forum.
Leuk verhaal en gelijk heb je als je de middelen hebt :thumb_up:
Ik wens je dan ook heel veel succes en plezier met je nieuwe zaak en ook wij zijn heel blij dat Exotica blijft bestaan :thumb_up: Ik ben ook een regelmatige klant en zal volgend jaar zeker langs komen naar de heropening.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 22 nov 2014 19:59

Dirk, welkom op het forum en zeker ook in Exotica.
Hoewel ik Guido ,Maria, Andy en Valentina ga missen, ken deze mensen ondertussen meer dan 20jaar, zal ik zeker niet nalaten Exotica regelmatig aan te doen...en ik ben nog nooit met lege handen weg gegaan.
Na de winter komen we zeker weer langs(nu is er geen plaats meer) en zoeken we weer wat nieuw.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Berichtdoor erna op 23 nov 2014 10:41

Van harte welkom op het forum Dirk :welkom: en veel succes met je nieuwe zaak !

Is er al een 'openingsdag" voorzien ?

Mag ik dan ook de vroegere eigenaars Guido, en de anderen danken voor hun inzet en voor de mooie planten die ik ooit gekocht heb.

groetjes, Erna en Rudi
erna

374 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen?