Even opnieuw voorstellen !!

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor Densco op 03 jan 2015 14:40

Goedendag mede plantenliefhebbers,

Ik heb mijn al een keer eerder voorgesteld al een paar jaar geleden, alleen wist ik toen nog niet wat mijn te wachten stond. Ik weet nog goed een paar jaar geleden ging ik met mijn schoonvader naar een groot tuincentrum en zag daar een musa basjoo. Ik stond versteld !! ik dacht een bananenboom in nederland kan dat ?? Ik nam hem mee en nam de proef op de som. Toen is alles begonnen, ging ik meer erover lezen en mijn eigen verdiepen in het zaaien en stekken van bijzondere planten.

Dat ging 1 jaar goed tot dat ik mijn eigen niet goed meer voelde. Alles koste mijn zoveel kracht en energie om in de tuin te gaan werken. Ik dacht toen misschien een griepje, ik keek het even aan. Het ging na 2 weken nog niet weg en besloot toch maar naar de huisarts te gaan. Toen ik daaraan kwam zei ik dokter ik kan niet meer, heb het gevoel alsof ik leef in een lichaam van een 80 jarige me gewrichten doen pijn, snel moe. Er zit gewoon iets niet goed. De dokter wees me toen naar een reumatoloog en toen begon de hele molen van de ziekenhuizen. Ik kom bij die mevrouw en die zegt kleed je is uit en zag direct dat ik bij haar niet aan het goede adres was. Ze zegt ik vermoed dat jij een bindweefselziekte hebt ik ga je doorverwijzen naar het AMC. En daar werd idd duidelijk dat ik de ziekte van marfan had. Maar niet alleen dat werd duidelijk, mijn hartklep deed het niet goed meer en ik had een verdikking op me aorta. Ik was een tijdbom, dat werd mijn zo duidelijk gemaakt.

Nou oké dan krijg je wat tijd om alles te regelen en daarna een operatie. Ik dacht goede afspraken met mijn baas gemaakt te hebben maar helaas bleek het tegendeel waar te wezen. Ik moest minimaal 6 maanden rustig aan doen( ik kon ook echt helemaal niks). De baas vond het te lang duren, en werd werkeloos. Operatie was wel geslaagd alleen ziekte van marfan daar zit nog meer achter. Gewrichtsproblemen, ogen en weet ik veel allemaal nog meer. Lees je er maar is over in op internet als je dat wilt. Ik loop nog steeds voor heel veel onderzoeken in het ziekenhuis en hoor daar binnen 3 maanden wat voor operaties en weet ik veel allemaal ik nog meer voor me kiezen krijg. Ik krijg op 31 maart te horen wanneer ik weer aan me aorta word geopereerd want en zit nog een verdikking vlakbij me hart zelf.

Je kan natuurlijk wel snappen dat ik nu alles opnieuw moet opbouwen. Alles wat ik had kwa planten is kapot gegaan toen ik in het ziekenhuis lag. Ik kon niemand vinden die de zorg opzich nam en mijn vriendin kon het niet, die had de zorg voor mijn en onze kleine.

Ik ben nu weer mondjesmaat aan het kijken voor plantjes, alleen omdat ik nu ook koos werkloos ben en mijn vriendin ook zoekende is. Moeten we het met een klein bedrag per maand doen. Heb nog wel zaden van 3 jaar terug alleen die hebben niet koel gelegen dus ga die binnekort zaaien in de hoop dat er nog wat uitkomt en wij weer kunnen opbouwen naar een mooie tuin waar we hopelijk een keertje in alle rust kunnen vertoeven.

Ik zal vanaf nu ook weer actief op dit forum aanwezig zijn en me kennis weer omhoog schroeven hahaha.

Ik wou nog even zeggen dat jullie allemaal super goed bezig zijn en ik met open mond steeds maar weer kijk naar jullie tuinen, super veel respect voor en ik hoop dat ik het ook weer rustig krijg en ik me ook weer helemaal kan gaan verdiepen in deze prachtige hobby !!

Groetjes Danny
Densco
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 27 aug 2011 21:29
Woonplaats: lelystad
0 bedankjes

Re: Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor Rob op 03 jan 2015 17:24

Hi Danny,

Jeez..wat een verhaal man.
Anyways, goed om te zien dat je op de weg terug bent!

Ik weet niet wat je precies zoekt voor de tuin, maar de zolder staat hier bomvol met klein spul. Ik kan bijv. wel een paar banaantjes missen voor het goede doel.
PB me ff wat je zoekt, dan kijken we verder. Ik ben nog wel eens in de buurt (by draco of Sylvan) dus wat afgooien kan ook nog.

Cheers, sterkte, en succes met de heropbouw van tuin, werk en de rest!

Rob

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor Anthe op 03 jan 2015 18:35

Danny
:welkom: back.

Veel moed alvast en succes met de heropbouw van je plantenverzameling.

Groeten

Anthe
Avatar gebruiker
Anthe
 
Berichten: 292
Geregistreerd: 14 okt 2012 16:42
Woonplaats: Kortrijk (België)
32 bedankjes

Re: Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 03 jan 2015 20:21

Inderdaad wat een verhaal man. Wat me meteen opviel en ik heel tof vind is dat je vooral positief blijft en dat is goed, houden zo. :thumb_up: Fijn dat je op de goede weg terug bent. Jammer dat je zo ver weg woont, mocht het je lukken aanwezig te zijn op forumuitstapjes dan wil ik gerust ook wel wat voor je meebrengen ;)
Alvast :welkom: op het forum Danny en veel plezier :thumb_up: Als je vragen hebt shoot... :)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor Jozef op 03 jan 2015 20:41

Allereerst sterkte met de weg die je hebt te gaan. Tegen de tijd dat je je hartoperatie moet ondergaan branden wij hier een kaarsje. Ik denk wel dat je een goede hobby uit hebt gekozen, het is vaak een fijne uitlaatklep om gewoon lekker een beetje te tuinieren.

In ieder geval :welkom: terug.

Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor Rob op 03 jan 2015 22:39

Het mooie aan die hobby is dat je in alle snelheden kunt tuinieren...past altijd ;)

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor jos944 op 03 jan 2015 23:32

Welkom terug.

Ik heb ook nog wel wat restjes denk ik over na de winter.

En ik woon in huizen. Dus dat mag de afstand niet zijn.

(zelf zit ik ook momenteel ruim in de tijd ivm "sabbitical" dus kom maar langs in het voorjaar om even rond te lopen in mijn tuin om te kijken wat we eventueel kunnen stekken.)
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor fernman op 04 jan 2015 10:43

:welkom: :welkom: :welkom:
Groeten
MARIO
fernman
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 02 nov 2012 13:09
Woonplaats: Kempen-Belgie
34 bedankjes

Re: Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor wsnbm op 15 jan 2015 09:35

Woowww, what a story.

Zo zie ja maar dat we allemaal de mens van de dag zijn he.

Veel sterkte nog ermee.

Hopelijk kan je in het voorjaar naar 1 van de uitjes, zodat je vol gestopt kan worden met tropisch goed :D

:thumb_up:
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Even opnieuw voorstellen !!

Berichtdoor erna op 17 jan 2015 13:28

hallo Danny,

Fijn dat je terug op het forum te zien !


groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten

cron