Hallo

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Hallo

Berichtdoor Exotic Life op 13 mei 2009 20:34

Hallo mensen,

Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld en stuitte op dit forum eigen met toeval, en dacht laat ik me nu even voorstellen. Mijn naam is Robbin den Herder en ben op dit moment 21 jaar oud en alweer heel wat jaartjes actief met exoten, ik denk dat sommige leden mijn nickname of gewone naam wel herkennen misschien. Ik ben nog steeds woonachtig bij mijn ouders en na 5 jaar begint de tuin nu toch wel zijn uiteindelijke vormen aan te nemen.

Na me 4 jarige MBO opleiding Middenkader functionaris Natuur en Leefomgeving, kortweg hovenier heb ik nog een deel van de opleiding Bedrijfskunde & Agribusiness gevolgd om nog net even iets extra's te leren over het bedrijfsleven. Veel ervaring had ik al opgedaan tijdens me andere opleiding waar ik in de laatste 2 jaar met medestudenten een eigen stichting deed runnen. Sinds begin dit jaar ben ik gestopt en sinds 18 Maart is Exotic Life tevens mijn bedrijfsnaam, waar ik eigenlijk nu tijd in stop om alles op poten te zetten.

Mijn streven is niet om een bedrijf aan huis te worden, mede door teveel ambities en ideen maar ergens op een externe plek. Helaas blijkt huisvesting hier nog al een probleem waardoor ik ook de optie grond kopen en zelfs iets neer zetten heb bekeken maar dit geen optie bleek te zijn. De insteek is om nu ergens een stuk kas te gaan huren voor de eerste jaren om vervolgens dan nog eens te kijken, want wat er nu niet is kan er over enkele jaren wel zijn. Helaas blijkt huren ook nog niet zo makkelijk hier, waardoor ik nu uit noodzaak vanuit huis begin tot dat ik iets vind. Dit om toch al de opstart te doen, klantenwerving, naamsbekendheid, omzet etc. Echter is het streven uiteraard dit jaar nog iets externs te vinden. In ieder geval veel plannen, veel ideen en nu uitvoeren... :lol: Afgelopen 2 weken al een kleine partij gehaald, en zodra de website af is wordt het tijd om me te gaan vertonen op internet. :)

Beetje lange introductie, maar affijn hier ook nog wat foto's van vorig jaar ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Hallo

Berichtdoor Exotic Life op 13 mei 2009 20:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Hallo

Berichtdoor Exotic Life op 13 mei 2009 20:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Hallo

Berichtdoor Exotic Life op 13 mei 2009 20:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Hallo

Berichtdoor Christophe op 13 mei 2009 22:06

Beste Robin,

Van harte welkom op de forums!

Zijn de foto's van bij jou in de tuin? Er zitten er echt prachtige tussen!

Groeten,
Christophe

PS: Veel succes met je bedrijfje ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Hallo

Berichtdoor Patty op 13 mei 2009 22:37

waaaooow!
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Hallo

Berichtdoor Christophe op 13 mei 2009 22:57

Patty schreef:waaaooow!

Je neemt me de woorden uit de mond :D
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Hallo

Berichtdoor Exotic Life op 14 mei 2009 21:55

Bedankt.

De foto's zijn inderdaad uit eigen tuin genomen inderdaad.

Robbin
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Hallo

Berichtdoor Christophe op 14 mei 2009 22:53

En neem je je planten in de winter weer naar binnen (in een kuip of zo) of laat je ze overwinteren in de tuin? Ik zie bv. niet winterharde musa's staan, cycas revoluta, canna's, washingtonia, ...

Nogmaals mooie tuin hoor!
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Hallo

Berichtdoor Exotic Life op 15 mei 2009 10:26

Hoi,

Sommige zijn inderdaad borderopvullers gedurende de zomer. Met niet winterharde Musa's bedoel jij de 2 Ensete soorten denk ik, deze worden inderdaad tegen de winter oktober/november uitgegraven en overwinterd in de kas of op zolder. Van de canna's liet ik altijd een deel zitten en een deel droog overwinteren en beide kwamen altijd op. Deze winter heb ik express alles laten zitten om hetgene wat ik nog had was geinfecteerd met het Canna Virus. Na deze winter die wel erg lang duurde en een flinke vorstperiode in januari waar ik temperaturen heb kunnen meten die ik nog nooit eerder had gezien zoals een aantal keer -7 a -8 en als laagst 1 nacht -10 zijn de knollen verrot. Logish, maar geen probleem virus moest toch uitgeroeid worden.

Ik moet zeggen de foto's zijn van vorig jaar hoor, en deze winter heeft toch wel slachtoffes gemaakt die het andere winters prima deed. Zoals de Cycas revoluta, deed het perpect maar deze winter onbeschermd was te veel. Washingtonia staat al sinds 2004 in volle grond, en doet het prima wel met bescherming in de winter. Vorig jaar was dit mijn snelst groeiende palm met in Juli bijna een blad per week!

Ik moet misschien zeggen dat in een normale winter 70-80% van mijn nachten die met vorst eindigen niet onder de -3 uitkomen. -4 en -5 gebeurde dan nog eens en heel af en toe -6 maar dit gebeurde hooguit 1 of 2 keer gedurende een winter. Tot deze winter was ook de laagste temperatuur die ik ooit in de tuin heb gemeten sinds 2003 (jaar dat ik met exoten ben gestart) -6.1C. Ik heb geluk, althans dat vind ik dat de zeeinvloed in de winter 9 van de 10 keer tot aan west brabant reikt waardoor de daling van mijn temperaturen wordt gedrukt. In de zomer is het juist omgekeerd dan bereikt 9 van de 10 keer deze dan koele zeelucht mij niet waardoor ik toch snel opwarm. Helaas viel dit effect weg tijdens die periode in Januari en konden temperaturen hier ook nog flink dalen.

Ik ga dit jaar dus gewoon weer opnieuw de Cycas revoluta planten, omdat in "normale" winters de plant het goed doet. Mocht er in de toekomst weer een dergelijke winter voorvallen doe ik dan wel wat beschermen want deze winter had ik enkel de Phoenix en Washingtonia beschermd en achteraf gezien baal ik er wel van en had ik misschien beter tijdens die periode in januari wat meer kunnen beschermen.

Robbin
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten