voorstelling Paul

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

voorstelling Paul

Berichtdoor paul op 24 okt 2008 15:29

Hallo iedereen,
zelf ben ik gepensioeneerd en ik weet niet of er iemand bezwaar heeft dat ik mij tussen al dit jonge geweld durf mengen! Laat maar iets horen anders!
Zelf ben ik al jaren gepassioneerd liefhebber van exoten en steeds ging ik op zoek naar wat moeilijker dingen om op te kweken uit zaad. Voor het ogenblik (en dit zal waarschijnlijk mijn laatste grote liefde zijn!) probeer ik palmvarens te kweken uit zaad. Ik heb een aantal Ceratozamia-, Cycas-, Dioon-,Encephalartos-,Macrozamia- en Zamia-variëteiten. Voor het ogenblik propeer ik Lepidozamia hopei te laten kiemen.
Verder heb ik een 30-tal agave-variëteiten, enkele palmsoorten, Strelitzia reginae en nicolei, enkele plumeria's, bougainvillea's en nog enkele soorten die mij niet direkt te binnen schieten. Ik probeer enkele foto's bij te voegen van eigen planten.

Cycas revoluta, deze zomer met een nieuwe bladkroon
Afbeelding

zaailingen van Dioon edule en palma sola
Afbeelding

kollektie Agaves
Afbeelding

en nog een bontbladige bougainvillea
Afbeelding

Groeten,
Paul
paul
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 okt 2008 22:07
28 bedankjes

Re: voorstelling Paul

Berichtdoor Christophe op 24 okt 2008 16:58

Hallo Paul,

In de eerste plaats welkom op dit forum! Je bent natuurlijk van harte welkom (tussen al dit jonge geweld :D )

Een mooie collectie heb je daar. Je Cycas Revoluta ziet er echt prachtig uit. Echt mooi hoe die bladeren ontvouwen. Zelf heb ik vorige winter ook enkele 'grote' Cycas Revoluta geadopteerd van een vriend van me. Ze stonden bij hem aan het raam in de slaapkamer maar de bladeren wilde maar niet groeien en werden bruin. Sinds deze zomer heb ik er toch een nieuwe bladkroon op gekregen. Wat een passioneel baasje al niet kan betekenen voor een plantje :D (en een beetje mest)

Een Cycas Revoluta zaaien gaat anders ook heel erg goed! Het is fascinerend om te zien groeien. Eerst een worteltje dat recht naar de aarde schiet, dan de eerste kiemblaadjes, en vervolgens het eerste echte blad. Mooi om te zien.

Ik zie ook dat je enkele Dioon Edule hebt staan. Ik heb zelf ooit een Dioon Edule proberen zaaien maar dit werd niks. Er kwam al snel een schimmeltje op. Ik had de zaden gekregen. Ik ga midden november zelf zaden aankopen bij de groothandel.

Veel plezier op het forum!

Groeten,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: voorstelling Paul

Berichtdoor Toon op 26 okt 2008 10:56

hallo Paul,

Je bent natuurlijk van harte welkom op het forum. Ik denk dat ik zelf bij één van de jongste leden behoor op het forum (17 jaar) dus we kunnen nog veel leren van mensen zoals jij. Jij hebt de praktische ervaringen die wij misschien nog niet hebben. Ik hoop dat we veel van je zullen leren en hopelijk kan je ook wat van ons leren :)

Ik vind je foto's echt prachtig en als ik wat meer plaats zou hebben dan zou ik ook graag eens een dioon en een Lepidozamia hopei willen proberen te zaaien. misschien kan je ons vertellen hoe je het gezaaid hebt en wat je ervaringen er mee zijn ;)

je kan over bepaalde onderwerpen ook altijd nuttige informatie op mijn webblog vinden. Hopelijk heb je er wat aan. Dit is hem:
http://palmvrienden.net/toonwellens/

groetjes
Toon
Toon
 
Berichten: 292
Geregistreerd: 22 aug 2008 23:15
Woonplaats: Berlaar
8 bedankjes


Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten