![]() | 36 bedankjes |
roellus schreef:Ik heb een jaar of 8 geleden een kleine agave montana gekocht in Haps in een 2 liter pot geloof ik.
Al die jaren heeft hij in een grote houten bak gestaan. In de winter zetten ik de bak onder een overkapping zodat hij droog bleef. De bak is dit jaar uit een gevallen, en nu staat hij in de volle grond.
Hij is ongeveer 70cm breed geworden. Iemand een goed idee hoe ik de montana het beste kan overwinteren ?
Gr roel
![]() | 28 bedankjes |
![]() | 68 bedankjes |
![]() | 15 bedankjes |
![]() | 23 bedankjes |
![]() | 28 bedankjes |
![]() | 25 bedankjes |
PeterHoofddorp schreef:Montanas hier tot nu toe onbeschermd buiten, niet eens onder afdak.
Staan in grote potten.
Ook na de vriesweek geen enkele schade.
![]() | 28 bedankjes |
![]() | 24 bedankjes |
Lagarto schreef:Mijn mangaves zijn er in elk geval slecht doorgekomen. "mission to mars" is weliswaar beschadigd maar ziet er nog enigszins acceptabel uit, de rest (pineapple express, lavender lady, silver fox) is allemaal schimmelend snot. Ze stonden droog in de glazen veranda waar het in december een tijdje zo'n -9 geweest is.
Voorlopig kan er in huis niks meer bij 's winters, dus voor mij voorlopig geen mangaves meer.
Mijn blauwe Agave americana en de bonte stekjes hebben zo'n -10 getrotseerd in de veranda. Hooguit die stekjes hebben een paar plekjes, verder niks te zien. De grote bonte moest buiten blijven (zie viewtopic.php?f=49&t=24862&start=280#p266065 ) heeft vrijwel alleen de speer nog, en ik denk eerder door het condens onder de "bescherming") dan door de temperaturen, die zullen weinig anders geweest zijn dan in de veranda.
![]() | 28 bedankjes |
Keer terug naar Agave en yucca
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten