Yucca Rigida

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor JmC4c op 15 dec 2015 21:24

:lol: nadenken....
Hier gewoon 4 kruiwagens tuingrond en plant erin.
Niet meer niet min. :tong:
Gaat die dood, jammer er staan nog veel yucca in de kas te wachten op een plaats.
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor s.janssen op 15 dec 2015 22:37

Iedereen doet het op een andere manier, en als de plant dood gaat doe je het volgend jaar weer anders. Zo zijn we allemaal ''groot'' geworden, daar leren we van.

Soms moet je beetje eigenwijs zijn en tegen de draad, anders hadden we ook nooit dit soort planten in de tuin.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor Hitch op 16 dec 2015 10:15

s.janssen schreef:Iedereen doet het op een andere manier, en als de plant dood gaat doe je het volgend jaar weer anders. Zo zijn we allemaal ''groot'' geworden, daar leren we van.

Soms moet je beetje eigenwijs zijn en tegen de draad, anders hadden we ook nooit dit soort planten in de tuin.


Dat vind ik nu eens mooi verwoord van je. Nagel op de kop!
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor kenbeimer op 16 dec 2015 12:08

JmC4c schreef::lol: nadenken....
Hier gewoon 4 kruiwagens tuingrond en plant erin.
Niet meer niet min. :tong:
Gaat die dood, jammer er staan nog veel yucca in de kas te wachten op een plaats.

Ah potgrond dus. Daar is gelukkig makkelijk aan te komen, gaat goed komen. :)
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 22 jan 2013 10:01
Woonplaats: Oldenzaal
1 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor erna op 16 dec 2015 12:19

Ik zou er toch nog wat zakken cactusgrond en wat lavakorrels bij de potgrond voegen.

groetjes Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor Hitch op 16 dec 2015 14:17

Met potgrond alleen kun je nooit een stevig heuveltje maken, de potgrond is daarvoor te licht van structuur waar een plant niet stevig in gaat staan.
Potgrond is geen tuingrond zoals hierboven duidelijk aangegeven word he. Tuingrond is grond uit je eigen tuin :shock:
Heel simpel gezegd, je graaft ergens een kuil in je tuin en de grond die uit die kuil komt maak je een bergje van en dan graaf je in de top van dat bergje het plantkuiltje om je Yucca in te zetten zodat deze hoger staat dan het algemene niveau van je tuin.
Persoonlijk doe ik dit niet eens maar ik zit dan ook op droge zandgrond en ik moet geen schrik hebben dat de wortels van mijn planten in water staan. Dat zul jij wel het beste weten of je op vochtige grond zit met hoog grondwater of niet.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor Ivan op 16 dec 2015 22:27

ik zou een zanderig substraat prefereren
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor kenbeimer op 22 dec 2015 00:27

Hitch schreef:Met potgrond alleen kun je nooit een stevig heuveltje maken, de potgrond is daarvoor te licht van structuur waar een plant niet stevig in gaat staan.
Potgrond is geen tuingrond zoals hierboven duidelijk aangegeven word he. Tuingrond is grond uit je eigen tuin :shock:
Heel simpel gezegd, je graaft ergens een kuil in je tuin en de grond die uit die kuil komt maak je een bergje van en dan graaf je in de top van dat bergje het plantkuiltje om je Yucca in te zetten zodat deze hoger staat dan het algemene niveau van je tuin.
Persoonlijk doe ik dit niet eens maar ik zit dan ook op droge zandgrond en ik moet geen schrik hebben dat de wortels van mijn planten in water staan. Dat zul jij wel het beste weten of je op vochtige grond zit met hoog grondwater of niet.

Thanks! Dat had ik niet zo snel begrepen. Sorry dat ik zo zeur en alles zo precies wil weten. Ik ben autistisch en ondanks ik vaak beweer van niet, neem ik de dingen soms toch nog wel wat te letterlijk of geef een eigen invulling.

Beetje hardop denken in schrift zeg maar.
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 22 jan 2013 10:01
Woonplaats: Oldenzaal
1 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor Ivan op 22 dec 2015 01:04

als je de plant graag in een verhoging wil zetten, waarom stapel je niet wat stenen in een rondje dat je de stevigheid hebt. maak je van keien/rotsen een soort van (bloem) bakje die je vult met een mengsel van grof zand, grind/steentjes, potgrond en grond uit je eigen tuin :)
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor enrico op 29 dec 2015 22:38

Deze kon ik niet laten staan vandaag in Aalsmeer :shock: Gaat in het voorjaar de grond in. Is er echt niemand die ze zonder regenbescherming laat groeien? Op den duur kunnen het flinke planten worden.
Bijlagen
_20151229_194700(1).JPG
_20151229_194700(1).JPG (150.06 KiB) 5110 keer bekeken
enrico
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 10 apr 2011 23:27
14 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten