Overwinteren Agaves

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Overwinteren Agaves

Berichtdoor maartenkerstens op 22 jan 2011 19:42

Hallo, ik heb een paar agaves binnenshuis ter overwintering staan. De temperatuur is ongeveer 13 graden. Ik geef ze af en toe wat water als ik zie dat de grond echt uit begint te drogen. De lichtintensiteit is matig. Nu hebben sommige exemplaren last van het feit dat de onderste bladeren geel worden en binnen een paar dagen afsterven en verschrompelen. Mogen ze dan helemaal geen water hebben of staan ze te licht of te warm?
Exotische planten kweken, altijd lastig.
Avatar gebruiker
maartenkerstens
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 18 dec 2010 10:31
Woonplaats: beers
1 bedankjes

Re: Overwinteren Agaves

Berichtdoor The Flying Dutchman op 22 jan 2011 22:24

Sorry dat ik dit zeg Maarten maar er bestaan honderden soorten agaves elk met zijn eigen
behoeften. Dat oude bladeren afsterven is toch heel normaal? Mijn Agaves Attenuata' doen niet anders, de onderste bladeren worden geel en sterven af, bij andere soorten blijven ze er jaren aanzitten. Het is onwaarschijnlijk dat 1 van jouw Agaves er aan dood gaat dus ik zou me er niet druk
over maken.

Ron...
The Flying Dutchman
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 12 mei 2010 18:31
Woonplaats: Gelderland
13 bedankjes

Re: Overwinteren Agaves

Berichtdoor pevano op 23 jan 2011 09:02

Een paar bladeren verliezen in de winter is normaal. Als er maar meer bij groeien dan dat je verliest. Het hoort bij het groter worden.

Peet
Avatar gebruiker
pevano
 
Berichten: 353
Geregistreerd: 21 dec 2010 22:26
Woonplaats: hoek van holland
39 bedankjes


Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron