plaatsing yucca rostrata

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

plaatsing yucca rostrata

Berichtdoor philip op 30 aug 2009 21:32

Kon het niet laten,een yucca rostrata gekocht,doch enkele problemen,ik wist dat er een citerne
zat,maar dacht dat die verder zat,ook nog op een toevoerbuis voor het regenwater gestoten,
die dan maar doorgezaagd en verplaatst,gat diep uitgegraven en opgevuld met fijne kiezel,yucca erin
rest opgevuld met lavagruis en afgewerkt met cocos brokjes,wel vermelden dat ik die gekocht
heb reeds opgepot,er zat daar al een lange wortel aan (de pot kapot gescheven in het plantgat,daarna
bodem eruitgenomen,dan lavagruis en dan zijkanten eruitgeschoven om wortels niet te beschadigen)
Zal winterbescherming aan te raden zijn of welke tips kan ik krijgen ivm yucca rostrata,heb geen
ondervinding met deze plant;
Mvg Philip.
Bijlagen
put.jpg
put.jpg (65.82 KiB) 3180 keer bekeken
augustus 2009.jpg
augustus 2009.jpg (82.47 KiB) 3181 keer bekeken
philip
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 04 aug 2009 22:01
Woonplaats: Menen (west-vlaanderen)
11 bedankjes

Re: plaatsing yucca rostrata

Berichtdoor Christophe op 30 aug 2009 22:11

Als je deze plant nu nog plant denk ik dat je er goed aan doet om winterbescherming te geven. Het is echter niet aangeraden om je Yucca rostrata in de grond te zetten waar er een grote betonblok (citerne) zit ... Ik weet eigenlijk niet hoe de Yucca rostrata hier op zal reageren, maar bij mijn rozen die tegen een paal stond met beton (onder de grond) zie je dat deze zijn groei sterk wordt ingehouden.

Je kan natuurlijk afwachten en zien wat het zegt hoor. Eigenlijk heb ik er wel een goed oog op en kan ik niet goed zien hoe groot je plantgat is ten opzichte van de pot. Hij zal er niet van kapot gaan ;)

Mooie rostrata trouwens ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: plaatsing yucca rostrata

Berichtdoor philip op 30 aug 2009 22:35

Hoi Christophe
Die heb ik vandaag al geplaatst,die zat in een pot van 45cm diameter
De boordstenen zijn 14cm breed,het gedeelte boven de beton is ongeveer 50 cm aarde en
het diepste van de put was 90 cm diep,de put was meer dan 70 cm breed,ik heb gekozen
voor een yucca om geen problemen te hebben met dikke wortels,mijn eerste gedacht was
een dikke vijgenboom,maar ik durfde niet door de dikkere wortels op termijn.(om de toevoerbuizen niet te beschadigen)
Mvg Philip.
philip
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 04 aug 2009 22:01
Woonplaats: Menen (west-vlaanderen)
11 bedankjes

Re: plaatsing yucca rostrata

Berichtdoor Christophe op 30 aug 2009 22:42

Precies, een vijgenboom zou ik er ook niet planten, maar voor de Yucca rostrata lijkt het me wel OK ;)

Veel succes hoor! Ziet er een leuke uit.

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron