Yucca gloriosa bloeiend

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Yucca gloriosa bloeiend

Berichtdoor Yootje op 26 sep 2012 11:39

Hallo,
Mijn Yucca heeft voor het eerst een bloem gegeven, tenminste de knoppen willen niet open gaan. Zelf denk ik dat dit ook niet meer gaat gebeuren door het slechte weer dat toch binnenkort wel gaat komen. Hoe kan ik mijn bloem verwijderen zodat hij hopelijk de winter goed door komt. Alvast bedankt, Yootje
Yootje
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 sep 2012 11:26
0 bedankjes

Re: Yucca gloriosa bloeiend

Berichtdoor Troy op 26 sep 2012 16:29

Als ik jou was zou ik de vraag even in het topic agave en Yucca's plaatsen, nu staat hij onder palmbomen.
Troy
Bedrijven
 
Berichten: 409
Geregistreerd: 20 jan 2012 19:42
Woonplaats: Haarsteeg
43 bedankjes

Re: Yucca gloriosa bloeiend

Berichtdoor ron op 28 sep 2012 20:57

Hallo Yootje, ik weet niet hoe groot je yucca is maar die van mij bloeit al 6 jaar
op rij twee keer in het jaar. In het voorjaar en meestal rond deze tijd. Ik laat de bloemen
altijd zitten en haal de uitgebloeide bloemen altijd pas na een half jaar weg. Als hij helemaal verdroogt is maar ik denk dat mijn yucca een jaar of 20 oud is. Ik heb hem
in ieder geval al 16 jaar. Op de foto kan je de nieuwe bloem zien zitten en de oude tak
op de achtergrond.
Gr. Ron
Bijlagen
yucca.jpg
yucca.jpg (296.56 KiB) 3169 keer bekeken
Avatar gebruiker
ron
Moderator
Moderator
 
Berichten: 699
Geregistreerd: 09 dec 2011 15:02
Woonplaats: Zwijndrecht nl
68 bedankjes

Re: Yucca gloriosa bloeiend

Berichtdoor ick op 02 okt 2012 15:58

wauw, echt waar, 2 keer per jaar? dan heeft jouw plant zeker veel koppen?
Ik heb een exemplaar van nu zo'n 17 jaar oud en die heeft welgeteld 1 x gebloeid - in 2006! Ik heb daarna 2 van de 3 nieuwe uitlopers verwijderd omdat ik verhalen las over het afbreken van de gehele stam.
Nou staat mijn Yucca gloriosa niet ideaal, al jaren in de volle schaduw van mijn Trachycarpus fortunei, er hangt eigenlijk altijd precies een groot palmblad over/op de Yucca...
Maar buiten dat de plant niet bloeit, heeft ie er weinig last van. Toch zou het best leuk zijn als mijn yucca net iets vaker zou bloeien, 1 keer in 17 jaar is wel wat weinig...

groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes


Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten

cron