Yucca brevifolia zaailing, schimmel en waterwortel

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Re: Yucca brevifolia zaailing, schimmel en waterwortel

Berichtdoor Lenora op 08 jan 2013 19:22

Dat is waar, al doe je alles goed; shit happens. Soms wil een plant gewoon niet. Ik zou zeggen dat ik je op de hoogte houd, maar ja geen idee waar we zijn over een jaar of 3, 4 haha.

En inderdaad, het is heel speciaal dat deze woestijnplant hier nu groeit, helemaal mee eens!
Ik kende de plant niet echt, maar toen ik ze zag staan langs de weg naar Death Valley was ik op slag verliefd en in een souvenirshop heb ik spontaan de zaden gekocht. Zonder verder iets te weten ervan haha, daarom ben nu zo verrast over de groeitijd!
5 zaden heb ik nog, die mogen over een paar maanden. Wie weet staan er dan 7 Joshua Trees in de tuin wanneer ik met pensioen ga :P

De kleinere bladeren vind ik vooral zo mooi, ik zal idd ook eens kijken naar andere yucca soorten die wat eerder mijn geduld belonen. Bedankt voor het meedenken! :)
Avatar gebruiker
Lenora
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 27 dec 2012 16:59
0 bedankjes

Re: Yucca brevifolia zaailing, schimmel en waterwortel

Berichtdoor Ruudcactus op 08 jan 2013 20:21

Ik vrees dat het buiten niks gaat worden tenzij ie op een zeer droog stukje staat evt onder een terrasoverkapping. Onze zomers zijn veeeeeeeel te nat.
Gr
Ruud
Ruudcactus
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 23 aug 2011 21:09
Woonplaats: Wilnis
39 bedankjes

Re: Yucca brevifolia zaailing, schimmel en waterwortel

Berichtdoor Lenora op 09 jan 2013 13:31

Hmm, blijft ie gezellig binnen dus :)
Ik heb altijd al zo'n glazen serre tegen het huis willen hebben, dat is ws wel wat voor een Yucca. Ik bedoel, 7 Joshua Trees in de woonkamer is ook weer zo iets.. ;)

(intussen is het plantje nog altijd slechts 1 spriet haha, maar okee je mag altijd dromen he)
Avatar gebruiker
Lenora
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 27 dec 2012 16:59
0 bedankjes

Re: Yucca brevifolia zaailing, schimmel en waterwortel

Berichtdoor Lenora op 10 jan 2013 19:12

P1100395.JPG
Spriet is omgekiept :(
P1100395.JPG (264.71 KiB) 3795 keer bekeken

:( :( :( :( :( :( :( :(
Het is alsof de spriet vervloekt werd toen ik droomde over de boom die hij zou worden.
"Shit happens" maar ik vind het toch erg jammer. Ik laat hem ook nog even staan in de hoop op een wonder..

Ik heb wel erg veel geleerd hier, dus hopelijk gaat het de nieuwe zaailingen straks in maart beter af.
Iedereen bedankt voor het meedenken! :thumb_up:
Avatar gebruiker
Lenora
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 27 dec 2012 16:59
0 bedankjes

Re: Yucca brevifolia zaailing, schimmel en waterwortel

Berichtdoor palmguy op 10 jan 2013 21:44

Hallo Lenora,

Hmmm ... ziet er niet goed uit

Als je echt gek bent van de Y. Brevifolia kun je eventueel een zaailing verkrijgen bij Marc Devrome

http://www.palmhunter.be/index.php?pageno=203

Ik had mijn exemplaar ook van hem, elk jaar ga ik een keertje bij hem lans om enkele exoten te kopen, je krijgt dan altijd wat cadeautjes erbij, ik kreeg mijn zaailing tesamen met enkele anderen gewoon cadeau. Natuurlijk als je wat verder woont ...
Success met de andere zaailingen
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy
 
Berichten: 420
Geregistreerd: 23 jun 2010 13:50
Woonplaats: Moerzeke Hamme OVL
29 bedankjes

Re: Yucca brevifolia zaailing, schimmel en waterwortel

Berichtdoor Lenora op 11 jan 2013 00:34

Hallo Guy,

nee het ziet er niet goed uit, hij blijft ook liggen en de aanhechting is nu nog slapper dan op de foto. En inderdaad, terwijl ik (volgens mij) niets verkeerd deed. Gelukkig had je me voorbereid, en Ruud zei ook al dat het een kunst was om ze in leven te houden.
Bedankt voor je succes met de anderen, zo te merken kunnen we het gebruiken! ;)

Bedankt ook voor de link naar Palmhunter's website! Roeselare ligt op 2,5 uur rijden bij mij vandaan, maar ik denk toch dat ik er een keer heen ga, lijkt me een leuke zaak. En cadeautjes zijn altijd leuk natuurlijk!

Groetjes Lenora
Avatar gebruiker
Lenora
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 27 dec 2012 16:59
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten