Yucca rostrata Green en Blue

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Yucca rostrata Green en Blue

Berichtdoor faxoniana op 16 jan 2013 22:36

Beste leden, in het najaar heb ik enkele rostrata's gekocht bij een tuincentrum waar ze de vorige strenge winter overleefd hebben onder een overkapping.
De grond in de potten was al behoorlijk nat toen ik ze kocht, van drainage was geen sprake.
Bij 1 van de rotrata's, waarvan ik kan zien dat hij gebloeid heeft, zit boven in de kop een klein gat, niet rot, maar gewoon nog hard. In dat gat begon er al weer blad te groeien, weliswaar nog heel kort. Ook aan de zijkant was een nieuwe uitloper te zien.
Het probleem is dat de uitlopers zijn uitgedroogd. Is de yucca dan dood? of moet ik dan gewoon afwachten.

Van een andere rostrata, de groene vorm was het blad afwisselend goed en slecht van kleur, enigszins bonte stengels. In deze plant zie ik een gezonde uitloper komen.

De rostrata's staan nu in een schuur waar de tenperatuur 10 graden boven nul is en er is gedurende 11 uur per dag voldoende licht.
De grond in de potten begint nu wat droger te worden.

Moet ik gewoon geduld hebben met deze rostrata's?. Ik durg ze eigenlijk nu nog niet te verpotten in een mengsel van zand/lava/kiezel en cocos.

Wie weet een goede oplossing

Vr.groet
Gerard
faxoniana
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 03 dec 2012 09:22
0 bedankjes

Re: Yucca rostrata Green en Blue

Berichtdoor Ruudcactus op 16 jan 2013 23:02

Lekker laten drogen en van het voorjaar ompotten of uitplanten
Gr
Ruud
Ruudcactus
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 23 aug 2011 21:09
Woonplaats: Wilnis
39 bedankjes


Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten