entada gigas

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

entada gigas

Berichtdoor margaretha op 30 aug 2010 20:57

Is er iemand die de entada gigas heeft (of gehad heeft?)
Ik heb een zaad geplant van de pangra bean (entada gigas) en aan het ontkiemen gekregen.
Maar hoe nu verder te gaan.?
Het is de vrucht van een liane soort, dus ik heb al visioenen van een jungle in mijn kamer.
Heeft iemand tips hoe ik deze plant kan opkweken?

groet Margaretha
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes

Re: entada gigas

Berichtdoor Texeltje op 03 okt 2010 18:29

Hoi

Ik heb er ook een die is ontkiemd. een kennis van mij heeft ze zelf in de tuin maar die woont dan ook in de tropen. Toen ik hem erover mailde had hij zoiets van als hij het naar zijn zin heeft dan ontwikkeld zich een enorme groei..het is een giga plant. Maar ik ga er zelf vanuit dat het hier niet zo snel zal gaan omdat we de tropische omstandigheden niet hebben. Momenteel staat hij nog in mijn kas maar daar zal hij een dezer dagen uit vandaan moeten omdat die niet verwarmd is....
wordt vervolgt
Texeltje
Bedrijven
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 27 feb 2010 12:17
8 bedankjes

Re: entada gigas

Berichtdoor margaretha op 17 okt 2010 20:09

Texeltje schreef:Hoi

Ik heb er ook een die is ontkiemd. een kennis van mij heeft ze zelf in de tuin maar die woont dan ook in de tropen. Toen ik hem erover mailde had hij zoiets van als hij het naar zijn zin heeft dan ontwikkeld zich een enorme groei..het is een giga plant. Maar ik ga er zelf vanuit dat het hier niet zo snel zal gaan omdat we de tropische omstandigheden niet hebben. Momenteel staat hij nog in mijn kas maar daar zal hij een dezer dagen uit vandaan moeten omdat die niet verwarmd is....
wordt vervolgt


Hallo Texeltje,

leuk te horen dat jij er ook een heb weten te ontkiemen.
Ik heb ze in het echt gezien, en ja ze zijn echt giga.
Hier wat foto's
Bijlagen
IMG_2018.JPG
IMG_2018.JPG (117.88 KiB) 1844 keer bekeken
IMG_2020.JPG
de gehele boon min een die groeit nu
IMG_2020.JPG (45.76 KiB) 1844 keer bekeken
IMG_2021.JPG
de liana waar de boon aan hangt
IMG_2021.JPG (127.77 KiB) 1844 keer bekeken
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten