Brugmansia

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Brugmansia

Berichtdoor barre op 06 maart 2011 14:31

Beste leden,

Ik heb sinds twee jaar een Brugmansia dewelke al meer een boom geworden is. (stamomtrek van bijna 20 cm). Nu deze werd telkens uit de volle grond gehaald en binnen overwinterd. Twee weken geleden had ik deze al terug buiten gezet omdat de plant al begon uit te lopen.

Bij het op reis gaan was ik deze vergeten binnen te halen... heft heeft echter gevrozen waardoor de scheuten allemaal moes waren. Ik heb de plant onmiddellijk binnen gezet in de hoop dat hij toch zou verder groeien (in de zon achter schuifraam). Ik hoopte dit omdat het toch een plant is met een serieuze stamdikte.

Nu vandaag stel ik vast dat de plant zijn "vel" loslaat. De schors is gerimpeld en als je erover wrijft komt deze er gewoon af. Hieronder ziet het echter nog wel groen en loopt er nog sap...

Is dit een teken dat de plant dood is of hoe komt het dat deze zijn schors loslaat.

Alvast bedankt

Bart
barre
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 08 maart 2009 01:31
8 bedankjes

Re: Brugmansia

Berichtdoor frans op 25 maart 2011 22:19

als de plant gezond was kan het zijn dat hij vanonder terug uitschiet onder de grond, mits hij niet tot onder de grond bevroren is geweest.
gr Frans
frans
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 06 mei 2010 22:04
2 bedankjes

Re: Brugmansia

Berichtdoor dimi op 27 maart 2011 12:12

Demijne hebben hetzelfde meegemaakt .
Ben ook nog aan het afwachten wat er van zal komen.
Op een van hen staat ook een witte schimmel op de stam .
Zal wel niet goed komen verwacht ik.
Follow me on instagram
exotic_garden_hasselt
dimi
 
Berichten: 418
Geregistreerd: 22 maart 2011 11:43
Woonplaats: Hasselt Belgie
23 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten