Flamboyant of Hangnokyoong

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor amourath op 16 nov 2009 18:08

Christophe schreef:Jungle (lid van forum en weblog) heeft onlangs een artikel geschreven over de Jacaranda waar ze uitlegt hoe ze deze zelf gezaaid heeft. Misschien weet zij raad ... Ze helpt altijd met plezier.


Oh super! Bedankt voor de tip, ik ga haar zeker om raad vragen!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor azucar^latina op 07 jun 2010 01:30

hallo allemaal
ik heb dus een flamboyant boom gekocht en is de eerste keer dat ik dus echt een baby plantje heb.
totaal geen verstand van maar wou het proberen want ben verliefd op geworde.
maar wat is de juiste manier van onderhouden zodat hij goed groeit?
zou iemand me willen helpen kan niks over vinden op internet.
alvast bedankt
groetjes
azucar^latina
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 jun 2010 01:22
0 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor amourath op 07 jun 2010 10:43

azucar^latina schreef:hallo allemaal
ik heb dus een flamboyant boom gekocht en is de eerste keer dat ik dus echt een baby plantje heb.
totaal geen verstand van maar wou het proberen want ben verliefd op geworde.
maar wat is de juiste manier van onderhouden zodat hij goed groeit?
zou iemand me willen helpen kan niks over vinden op internet.
alvast bedankt
groetjes


Ik doe er eigenlijk helemaal niks speciaal mee... :) Die van mij zijn nu alle drie tussen de 20 en 30 cm hoog (pot erbij) en staan buiten, in een mini-serretje: overdag staat dat gewoon open, 's nachts gaat het nog even dicht. Ze doen het prima, de stammetjes beginnen al te verhouten. Ik heb ze verspeend in gewone potgrond met wat perlite erdoor, en geef ze water telkens de grond droog aanvoelt. Ze mogen niet uitdrogen, dan verliezen ze snel wat blad.
Ik zet ze nog niet buiten zonder bescherming omdat ze naar mijn mening nog net iets te fragiel zijn en ik schrik heb dat ze bij harde wind of hevige regen gaan doorknakken. Misschien over een maandje, we zien wel.

Eigenlijk gewoon behandelen zoals alle andere planten in pot, op tijd water geven en verder vooral genieten van je plantje!
Ik zal vanavond eens een foto plaatsen van 1 van m'n plantjes.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor amourath op 07 jun 2010 20:01

amourath schreef:Ik zal vanavond eens een foto plaatsen van 1 van m'n plantjes.


Et voilá!

Afbeelding
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor Christophe op 07 jun 2010 21:55

Waaw, mooi Amourath!

Mijn Jacaranda mimosifolia zaden zijn ook volop aan het kiemen (a) :D Heb eigenlijk nog een pak zaden over van deze soort. Verder heb ik vandaag Canna brasiliensis in de week gelegd. Zo blijven we bezig hé ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor azucar^latina op 08 jun 2010 01:50

amourath schreef:
amourath schreef:Ik zal vanavond eens een foto plaatsen van 1 van m'n plantjes.


Et voilá!

Afbeelding

die van jouw ziet er echt super goed uit!
ik heb gelijk gedaan wat jij zegt, ik heb alleen nog nooit planten gehad vandaar dat ik het vroeg misschien elk plant heeft verschillende verzorging nodig? Daarnaast heb ik nooit tijd en als ik ze had gingen ze dood.
Nu pas heb ik echt passie voor en begin het sins kort heel leuk te vinden.
( hij ging er al beetje slapjes bij hangen en maakte me zorgen maar vanaf morgen moet het goed komen)
dankjewel!!
groetjes
azucar^latina
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 jun 2010 01:22
0 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor amourath op 08 jun 2010 08:48

azucar^latina schreef:( hij ging er al beetje slapjes bij hangen en maakte me zorgen maar vanaf morgen moet het goed komen)
dankjewel!!
groetjes


Dat slapjes hangen doet hij elke avond hoor, dan gaat hij 'slapen' en vouwt hij min of meer het blad dicht. 's Morgens staan de blaadjes weer mooi rechtop!

Het plantje op de foto is trouwens precies een half jaar oud, ik heb hem gezaaid rond oudejaar 2009, het is dus een flinke groeier :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor azucar^latina op 09 jun 2010 01:06

amourath schreef:
azucar^latina schreef:( hij ging er al beetje slapjes bij hangen en maakte me zorgen maar vanaf morgen moet het goed komen)
dankjewel!!
groetjes


Dat slapjes hangen doet hij elke avond hoor, dan gaat hij 'slapen' en vouwt hij min of meer het blad dicht. 's Morgens staan de blaadjes weer mooi rechtop!

Het plantje op de foto is trouwens precies een half jaar oud, ik heb hem gezaaid rond oudejaar 2009, het is dus een flinke groeier :)


ohw ja dat klopt dat zag ik vandaag toen ik wakker werd dat ie der veel vrolijk bij zat haha,
ben echt blij dat ik deze site gevonden heb, die bloemist bij wie ik het gekocht had zei juist dat ik maar 1 x per week een beetje water mocht geven en hem goed in de warmte moet houden, op een of andere manier vertrouwde ik dat niet.
ben echt blij der mee en hoop echt dat ie het net zo goed doet als die van jou!
Ik heb namelijk op moment geen tuin of balkon woon op een klein apartementje maar over paar maanden gaan we naar groot huis met tuin wou hem dus ook gaan planten.
ik heb zaatjes gekocht er van ook, voor de zekerheid ik dacht als dit plantje het helaas niet overleefd vanwege mijn onervarenheid heb ik iedergeval nog een paar zaaden als back up om het nog eens te proberen.
Maar hoelang blijfen die zaden goed trouwens?
groetjes
azucar^latina
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 jun 2010 01:22
0 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor amourath op 09 jun 2010 08:42

azucar^latina schreef:Ik heb namelijk op moment geen tuin of balkon woon op een klein apartementje maar over paar maanden gaan we naar groot huis met tuin wou hem dus ook gaan planten.

Planten in de tuin? Dat is géén goed idee... de flamboyant is een tropische boom en absoluut niet winterhard, zodra onze winter er aan komt gaat hij hier buiten gewoon dood.
Plant hem maar in een mooie pot, dan kan hij in de zomer het terras opfleuren. In de winter haal je hem dan gemakkelijk binnen, en hou je de temperatuur boven de 10 graden. De minste vorst is fataal.

azucar^latina schreef:ik heb zaatjes gekocht er van ook, voor de zekerheid ik dacht als dit plantje het helaas niet overleefd vanwege mijn onervarenheid heb ik iedergeval nog een paar zaaden als back up om het nog eens te proberen.
Maar hoelang blijfen die zaden goed trouwens?
groetjes

Moeilijk te zeggen... hoe ouder het zaad, hoe minder kiemkracht het krijgt.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor azucar^latina op 09 jun 2010 16:04

amourath schreef:
azucar^latina schreef:Ik heb namelijk op moment geen tuin of balkon woon op een klein apartementje maar over paar maanden gaan we naar groot huis met tuin wou hem dus ook gaan planten.

Planten in de tuin? Dat is géén goed idee... de flamboyant is een tropische boom en absoluut niet winterhard, zodra onze winter er aan komt gaat hij hier buiten gewoon dood.
Plant hem maar in een mooie pot, dan kan hij in de zomer het terras opfleuren. In de winter haal je hem dan gemakkelijk binnen, en hou je de temperatuur boven de 10 graden. De minste vorst is fataal.

azucar^latina schreef:ik heb zaatjes gekocht er van ook, voor de zekerheid ik dacht als dit plantje het helaas niet overleefd vanwege mijn onervarenheid heb ik iedergeval nog een paar zaaden als back up om het nog eens te proberen.
Maar hoelang blijfen die zaden goed trouwens?
groetjes

Moeilijk te zeggen... hoe ouder het zaad, hoe minder kiemkracht het krijgt.



aaiii je meent het?!.... maar ik had gelezen dat die bomen heel groot worden.
uiteindelijk past dat toch niet meer in huis?

dankjewel voor de tips en informatie ik waardeer dat heel erg :D
azucar^latina
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 jun 2010 01:22
0 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten