Pinus Pinea

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Pinus Pinea

Berichtdoor Orlandi16 op 23 sep 2012 18:11

Ik heb er gisteren één aangeschaft en meteen in vollge grond geplant. Foto's zal ik volgende week-end plaatsen.
De boom komt van de 'Orangerie' in Merelbeke naast Eurotuin (ook een gigantische en fijne tuincentrum trouwens).
Vanop de E 40 kan je reuze exemplaren bezichtigen. Die staan voor de serres van de 'Orangerie'. Deze in bijlage staan op de parking et werden ongeveer twintig jaar geleden geplant en ze staan er even mooi bij als de volwassen exemplaren in de straten van Rome of het Toscaanse plattenland:
Bijlagen
DSCN2829.JPG
DSCN2829.JPG (50.37 KiB) 2266 keer bekeken
Butia or not Butia
Avatar gebruiker
Orlandi16
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 15 jan 2012 18:34
14 bedankjes

Re: Pinus Pinea

Berichtdoor Dennis_S op 23 sep 2012 18:20

Mooi hoor. Ik heb er ook een in de volle grond en die heeft afgelopen winter zonder enige bescherming prima en zonder ook maar 1 bruine naald overleefd. Maar ze groeien wel hard! Leuk, maar over een aantal jaar wel een probleem bij mij, haha, zien we dan wel weer!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Pinus Pinea

Berichtdoor ick op 27 sep 2012 16:36

Wauw, mooie exemplaren, zeg!
Je ziet ze idd. steeds meer in onze contreien. Leuk!
Ik heb er 2 (maar dan wel een heel stuk kleiner) die zoals Dennis al zegt, flink groeien en zeker niet moeilijk zijn.

groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes

Re: Pinus Pinea

Berichtdoor bjoveer op 01 nov 2012 20:35

Bij mij doen ze het ook goed, vorige winter enkel vliesdoek rond de stam gedaan en niks kapot gehad aan de boom. Ben idd ook benieuwd hoe lang mijn gebuur het gaat uithouden want mijn Pinus staat volgens de reglementering veel te dicht tegen de scheiding ;-)
bjoveer
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 22 apr 2012 08:29
Woonplaats: Melsele
5 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten