Brugmansia zaaien

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Brugmansia zaaien

Berichtdoor Patty op 24 jun 2011 19:21

Volgens mij verzendt Gommer momenteel niet in verband met het plaatsen van nieuwe kassen. Kijk eens op deze site: http://www.engelstrompete.de/site/home.htm daar hebben ze echt heel veel soorten Brugmansia's. Helaas heb ik geen witte Brugmansia en kan je dus niet helpen.

Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Brugmansia zaaien

Berichtdoor palmgek op 30 jul 2011 07:34

Enkele jaren terug is in 1 van de bloemen van mijn gele Brugmansia een zaadbol ontstaan. De zaden hieruit heb ik het jaar daarop gezaaid. Het eerste jaar kreeg de zaailing nog geen bloemen, echter het tweede jaar al wel meteen bloemen, dus dit gaat best snel.
Momenteel bloeit hier de witte erg weelderig. Het plantje is als stek van 10cm dit voorjaar opgekweekt en is nu excl. pot ong 90 cm hoog, en draagt meer dan 40 bloemknoppen :thumb_up:
S'avonds hangt er een heerlijk, haast bedwelmend parfum in deze hoek van de tuin ;)

Afbeelding

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3685
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Brugmansia zaaien

Berichtdoor patricia1980 op 18 aug 2011 18:44

mochter iemand na het snoeien nog een of meerdere stekken over hebben
ik heb nu voor het eerste jaar een gele brugmansia en ben verliefd op de plant wat is hij mooi zeg!
ik zou heeel graag meer brugmansias in mijn tuin hebben! wat zijn ze mooi :thumb_up:
patricia1980
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 18 aug 2011 18:39
Woonplaats: Ter heijde (zuid Holland)
0 bedankjes

Re: Brugmansia zaaien

Berichtdoor arpad veldhuis op 19 aug 2011 19:01

heel toevallig ben ik nu brugmansias aan het zaaien van de volgende soorten joli xnew orleans lady en sanguinea x wildfire en de laaste dorthea x el dorado

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten