Dringend Trachycarpus

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Dringend Trachycarpus

Berichtdoor videomaster op 19 jun 2010 11:53

Wie heeft er nog een 20-tal Trachycarpus zaden?

Zouden nog deze week moeten verzonden worden (binnen België), om de week daarna na aankomst in verre oorden, als test te zaaien in Thailand.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Re: Dringend Trachycarpus

Berichtdoor Christophe op 19 jun 2010 17:59

Als je een adres doorgeeft, verzend ik ze vanavond nog ;)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Inazuma op 19 jun 2010 18:12

Dat klingt als de omgekeerde wereld, palmzaden opsturen naar Thailand. :lol:

Maar er zullen wel meer planten zijn die je daar niet tegen zult komen en dan hier weer wel verkocht worden.....
Inazuma

24 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 20 jun 2010 02:49

Christophe schreef:Als je een adres doorgeeft, verzend ik ze vanavond nog ;)

Is bij deze gebeurt, toppie!

Inazuma schreef: Er zullen wel meer planten zijn die je daar niet tegen zult komen en dan hier weer wel verkocht worden.....

Ik heb ze hier inderdaad nog niet gezien. Volgens eerdere berichtgeving zouden ze bij ons vanwege de warmte niet kunnen gehouden worden.... Het is dus eerder een experiment ter vergelijking. ;)

:thai:
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 20 jun 2010 14:27

Klopt. In Florida, zeker zuidelijk Florida zie je deze bijvoorbeeld ook niet of zelden. Wel andere Trachycarpus soorten die voor hier weer minder vorstbestendig zijn, maar een fortunei of wagnerianus hebben het daar zeer moeilijk vanwege de hoge luchtvochtigheid in combinatie met de maandenlange hoge temperaturen en zonnestraling.

Als ze daar een fortunei proberen, wordt deze daar altijd schaduwrijk aangeplant om zo koelte te genereren om dan toch iets van groei te hebben. Een Trachycarpus fortunei groeit hier ook vele malen sneller als daar in Florida. Dus zeker daar in Thailand, klinkt raar maar hou ze zo koel mogelijk ;)
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 21 jun 2010 12:23

Van zodra de zaden hier aankomen (1 juli) komt er een uitvoerig verslag over het wel en wee van het experiment.

videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 23 jun 2010 22:33

videomaster schreef:Wie heeft er nog een 20-tal Trachycarpus zaden?

Zouden nog deze week moeten verzonden worden (binnen België), om de week daarna na aankomst in verre oorden, als test te zaaien in Thailand.

Hallo

Waarom zaden opsturen ????? :D Trachycarpus fortuneis kan je in thailand kopen zoveel je wilt.
Er is een hollander die in bangkok een kwekerij en export bedrijf heeft , hij verkoop ook trachycarpus fortunei in hele grote exemplaren !

Mvg Michael :thai:
Tropthaipalms

Berichtdoor videomaster op 24 jun 2010 02:17

Tropthaipalms schreef:Waarom zaden opsturen ????? :D Trachycarpus fortuneis kan je in thailand kopen zoveel je wilt.
Er is een hollander die in bangkok een kwekerij en export bedrijf heeft , hij verkoop ook trachycarpus fortunei in hele grote exemplaren !

Bij ons in de streek heb ik ze nog nooit gezien, en een tripje naar Bangkok is toch wel snel even 1000 kilometerkes rijden. :?

Nu, het gaat er me niet echt om dat ik hier een exemplaar in de tuin plaats, eerder als experiment om te kijken of ze het hier vanwege "te warm" toch zouden doen.

Heeft dien Hollander ook een website?

videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 24 jun 2010 23:25

videomaster schreef:
Tropthaipalms schreef:Waarom zaden opsturen ????? :D Trachycarpus fortuneis kan je in thailand kopen zoveel je wilt.

Heeft dien Hollander ook een website?

Ja hij heeft een website , maar ik ben de website vergeten , het is dan ook al 3 jaar geleden dat hij me eens opbelde vanuit thailand , Hij zei toen dat hij de trachycarpus fortunei ook kweek en tot metershooge fortunei bomen had , Dus ze groeien er wel goed blijkbaar , Enkel vind ik het kweken van fortunei niet echt interesant als je importzaken wil doen :s , Wat moet je nu met Thaise fortunei gaan doen terwijl er genoeg kwekers zijn in spanje en italy , daar komen ook al onze fortunei vandaan. Ik moet hun email wel nog ergens hebben in mijn inbox van de zaak , maar dan zal ik lang moeten zoeken tussen de honderden emails van de afgelopen jaren.

Mvg Michael
Tropthaipalms

Berichtdoor videomaster op 25 jun 2010 02:09

Tropthaipalms schreef: maar dan zal ik lang moeten zoeken tussen de honderden emails van de afgelopen jaren.

Niet doen, het is maar een experimentje...
videomaster

31 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Zaaien en stekken