Goedkoopste bron voor zaden

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Goedkoopste bron voor zaden

Berichtdoor palmpje op 12 mei 2009 21:12

Kan iemand mij helpen met bronnen waar zaden kunnen aangekocht worden ?

Ik vond de website exotischezaden.nl. Kent er nog iemand bronnen waar zaden zo goedkoop mogelijk kunnen aangekocht worden? mag in het buitenland zijn.

Hartelijk dank :!: ;)
Een mooie palm in je eigen tuin is een waar genot! Iedere morgen ben ik weer nieuwsgierig om te kijken hoe mijn tuin er uit ziet!
Avatar gebruiker
palmpje
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 27 apr 2009 20:38
1 bedankjes

Re: Goedkoopste bron voor zaden

Berichtdoor Christophe op 12 mei 2009 21:43

Hallo Palmpje,

Zelf verkoop ik zaden aan een schappelijk prijsje. Je moet er echter snel bijzijn want ik ben momenteel al mijn zaden zelf aan het zaaien, om achteraf zaailingen te kunnen verkopen. Het huidige assortiment van zaden vind je op: http://www.palmzaadshop.be ;)

Van exotischezaden.nl heb ik nog geen klachten gehoord, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik vermoed dat ze de standaard voorwaarden voor de zaden-verkoop wel respecteren. (bewaren zaden, houdbaarheid zaden, ...)

Mvg,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Goedkoopste bron voor zaden

Berichtdoor Exotic Life op 13 mei 2009 20:50

Hoi,

Herman van exogarden is eigenaar dacht ik van exotishezaden.nl, eveneens als exogarden.nl, kwaliteit is goed van het zaad en altijd snel thuis. Zelfde geldt ook voor www.seedo.nl waar korting geldt hoe meer je er neem.

Overigens is de goedkoopste manier nog altijd zelf plukken in het buitenland :D

Robbin
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Goedkoopste bron voor zaden

Berichtdoor Patty op 13 mei 2009 22:34

Nou, ik ga in juli naar Egypte. Ben benieuwd of ik daar wat kan plukken. Maar ik heb helemaal geen verstand van palmen. Ik wil daar best wat plukken voor jullie maar dan moet je me wel laten weten waar ik op moet letten.
Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Goedkoopste bron voor zaden

Berichtdoor Matt op 14 mei 2009 17:43

Seedo is goedkoop. Maar de kwaliteit van de cactus-en vetplantzaden is niet schitterend. Maar probeer gewoon eens bij enkele zaadverdelers enkele zaden en dan kan je zien welke de beste en goedkoopst is :p.
Matt
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 26 apr 2009 19:57
0 bedankjes

Re: Goedkoopste bron voor zaden

Berichtdoor Exotic Life op 14 mei 2009 21:57

Patty schreef:Nou, ik ga in juli naar Egypte. Ben benieuwd of ik daar wat kan plukken. Maar ik heb helemaal geen verstand van palmen. Ik wil daar best wat plukken voor jullie maar dan moet je me wel laten weten waar ik op moet letten.
Patty


Egypte is helaas niet het beste land als je op zoek bent naar verschillende palmsoorten, vanwege het land 1 grote zandbak is in feite en je vooral veel, heel veel Phoenix dactylifera zal zien.

Robbin
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Goedkoopste bron voor zaden

Berichtdoor palmpje op 07 jun 2009 20:00

Gaan jullie buiten de info op het internet ook nog op zoek naar zaad bij kwekers en dergelijke? hebben jullie nog interessante adresjes?
mag in pb

Bedankt
Een mooie palm in je eigen tuin is een waar genot! Iedere morgen ben ik weer nieuwsgierig om te kijken hoe mijn tuin er uit ziet!
Avatar gebruiker
palmpje
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 27 apr 2009 20:38
1 bedankjes

Re: Goedkoopste bron voor zaden

Berichtdoor Christophe op 07 jun 2009 21:57

Je kan natuurlijk gewoon zaden in het groot kopen. rarepalmseeds heeft veel soorten.
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron