hyophorbe verschaffeltii zaaien Tips??

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

hyophorbe verschaffeltii zaaien Tips??

Berichtdoor Ronnie D op 09 dec 2010 11:56

Omdat ik deze zo mooi vind
Afbeelding
wil ik het ook eens proberen om ze zelf te zaaien :?

Nu heb ik bij 123zaden deze besteld http://www.123zaden.nl/subpagina.php?me ... ukt_id=159

Zijn er nog tips buiten de gebruiks aanwijzig van de zaden????

Ik heb ook zaden van een Grasboom: Xanthorroea preissii bij gekregen is dit iets of ........

Later toen ik de beschrijving ging lezen zag ik dat ik het beste Palmzaad kiemer kon gebruiken voor beter ontwikkeling van het plantje dus die toen ook maar besteld.

Daar kreeg ik weer Agave kerchvei bij.

Die gratis zaden is dat iets, kan ik die ook het zefde behandelen als de palm.

Al vast bedankt.
Ronnie D

12 bedankjes

Re: hyophorbe verschaffeltii zaaien Tips??

Berichtdoor orinoco op 09 dec 2010 14:22

Hoi Ronnie,

Dit is een vrij makkelijk te kweken palm.Dit in tegenstelling tot zijn familielid de H. laugenicaulis (de bekende "flessepalm").Kiemt doorgaans makkelijk en de zaailingen zeer licht maar niet in de volle zon zetten.
Zoals bij vele palmen wordt de lichtbehoefte hoger naarmate ze groter worden.Verwacht niet dat de palm er uit gaat zien als op de foto.Dat is duidelijk een geimporteerd exemplaar.Alhier gekweekte exemplaren hebben in die grootte een beduidend dunnere stam en de bladeren worden wat minder compact.Maar voor de rest zeker een aanrader.
Over de andere twee zaden kan ik je niet zoveel vertellen.Agaves zijn niet zo mijn ding.De grasboom schijnt wel een vrij makkelijke kiemer te zijn maar ongelofelijk traag in de vorming van een stam.
In Australie worden ze "Black Boy" genoemd daar de stammen vaak zwart geblakerd worden door bosbranden.Grotere exemplaren werden de laatste jaren nog wel eens aangeboden alhier (tegen niet mis te verstane prijzen) maar het schijnt dat import vanuit Australie weer is stilgelegd.

Mvg,Ben.
orinoco

78 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken