tips zaaien phoenix canariensis

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

tips zaaien phoenix canariensis

Berichtdoor fordbully op 03 aug 2011 12:25

iemand tips bij het zaaien van phoenix canariensis? Heb er een 20 tal meegebracht van vakantie,lijken op dikke bruine bonen. Gezegd was temp 25°C en niet weken.
fordbully
Bedrijven
 
Berichten: 902
Geregistreerd: 03 nov 2010 17:30
Woonplaats: Gruitrode
25 bedankjes

Re: tips zaaien phoenix canariensis

Berichtdoor chrisvm op 03 aug 2011 13:49

Hey heb er me ook een 100 tal gezaaid waarvan er 99 opgekomen zijn,deze had ik van de boom geplukt in "San Benedetto " tijdens m'n verlof met kerstmis..Had deze in 3hoge potten(+18cm) gezaaid en op de verwarming gezet(met folie afgedekt) en na 2 a3 weken reeds aan het kiemen gegaan..beginnen nu aan hun 2de bladspriet..
Grtz Chris
Avatar gebruiker
chrisvm
 
Berichten: 500
Geregistreerd: 22 aug 2010 16:17
Woonplaats: westerlo.be
19 bedankjes

Re: tips zaaien phoenix canariensis

Berichtdoor Tosaman op 03 aug 2011 18:15

Ik had begin juni 30 zaden gezaaid, die enkele dagen daarvoor op Ibiza waren van de boom waren geplukt. Die heb ik in mediterraanse potgrond gedaan (dat had ik nog liggen, vandaar, maar doodgewone potgrond met wat perlite erdoor is ook goed hoor), hup in de propagator constant op 28*C, en inmiddels zijn er 19 stuks opgekomen. Een aantal na 4 weken en een aantal komen zelfs nu nog op, zelfs nu ik alles nu buiten heb staan (ook 's nachts). Sommigen hebben een enkel blaadje van +- 10cm hoog. Leuk man!
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Avatar gebruiker
Tosaman
 
Berichten: 489
Geregistreerd: 18 mei 2010 17:05
Woonplaats: Westfriesland (tussen Hoorn en Enkhuizen).
16 bedankjes

Re: tips zaaien phoenix canariensis

Berichtdoor Christophe op 04 aug 2011 00:04

In mijn ervaring moet je zaden van de Phoenix canariensis rustig laten kiemen. Dus niet met de vingers kijken of er al eentje aan het kiemen is ;) Ook gebruik ik voldoende zaaimedium en lees vooral de Zaaihandleiding voor Palmen even door ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten

cron