zaden van de mangosteen

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

zaden van de mangosteen

Berichtdoor margaretha op 06 aug 2011 20:42

Ik heb vier zaden van de mangosteen (2 die ik heb laten drogen en nu in het water heb staan, zwellen goed op )
En twee die ik vers uit de vrucht heb en gelijk in het water heb staan.
Heeft iemand al ervaring met het planten en grootbrengen van deze vrucht?
Mijn vorige poging is op een flop uitgelopen.
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes

Re: zaden van de mangosteen

Berichtdoor alloo op 07 aug 2011 20:22

Ik heb ze ook ooit proberen te zaaien ,en is ook een flop geworden .Als ik mij goed herrinderd waren dat toch geen harden zaden ,waarom dan weken ??? Ik geloof dat de vruchten hier in de winter verkrijgbaar zijn ,dan ga ik toch nog eens proberen ,en het is een ongelooflijken lekkeren vrucht.

groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: zaden van de mangosteen

Berichtdoor margaretha op 08 aug 2011 22:04

alloo schreef:Ik heb ze ook ooit proberen te zaaien ,en is ook een flop geworden .Als ik mij goed herrinderd waren dat toch geen harden zaden ,waarom dan weken ??? Ik geloof dat de vruchten hier in de winter verkrijgbaar zijn ,dan ga ik toch nog eens proberen ,en het is een ongelooflijken lekkeren vrucht.

groetjes Fons


Hallo Fons

De zaden zijn wel vrij hard.
Maar volgende week gaan ze de grond in, ik verwacht dat ze het op kleigrond het beste doen.
De mangosteen die ik plukte stond op kleiachtige bodem, dus dat moet lukken.
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes

Re: zaden van de mangosteen

Berichtdoor alloo op 09 aug 2011 16:03

Hallo

Zo te horen heb u die zaden meegebracht uit vakantie,dan had ik er wel meer dan vier meegebracht ,als ze toch maar voor het rapen liggen .Met 20 zaden hebt u meer kans dan met 4 zaden.
groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: zaden van de mangosteen

Berichtdoor Patty op 09 aug 2011 18:27

Ik had nog nooit van een mangosteen gehoord, maar het klinkt interessant. Vanaf nu start ik mijn zoektocht..........ik hou jullie op de hoogte. Jullie mij ook?

Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: zaden van de mangosteen

Berichtdoor alloo op 09 aug 2011 18:42

De mangosteen word aanzien als de "koningin" van het fruit.

groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: zaden van de mangosteen

Berichtdoor margaretha op 17 aug 2011 21:00

alloo schreef:Hallo

Zo te horen heb u die zaden meegebracht uit vakantie,dan had ik er wel meer dan vier meegebracht ,als ze toch maar voor het rapen liggen .Met 20 zaden hebt u meer kans dan met 4 zaden.
groetjes Fons


Het stopt niet bij 4 pitten van de mangosteen.
Het oog is groter dan de vensterbank.
Ik heb nog diverse cana zaden en wat zaden (meestal van palmbomen, ) en van alles wat er zo voorhanden lang komt.
Zelfs een al goedgewortelde cocosnoot, maar helaas die kwam bij een binnenlandse vlucht niet meer terug op de bagage band.
Er was geen tijd meer om er achteraan te gaan, dus ga ik een volgende keer maar weer op zoek naar een nieuw exemplaar.
Mochten alle zaden opkomen dan is het eerst wat ik doe ze uitdelen aan de liefhebber.
gr Margaretha
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten