Annanas zaailingen

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Annanas zaailingen

Berichtdoor Itrme op 16 okt 2011 14:00

Hey,

Ik heb een tijdje terug enkele annanas zaadjes gezaaid waarvan er uiteinlijk een paar waren opgekomen. ik heb dus nu al enige tijd 4 stuks staan maar ze groeien nogal slecht =/

Eentje is wel 2 cm geworden en de andere 3 amper 1 cm. ook de basis van de plantjes lijken me nogal smal en ik heb het idee dat ze amper wortelen. Ze staan in gewone potgrond.

Iemand tips of suggesties hoe ik ze beter kan laten groeien? :s
Itrme

70 bedankjes

Re: Annanas zaailingen

Berichtdoor lily-anne op 16 okt 2011 21:46

Mijn zaailingen zijn al een paar maanden oud en zien er wel al uit zoals kleine ananasjes maar zijn nog vrij klein - doorsnede van de bovenkant gezien max. 2cm - hoogte ook ongeveer 2cm ( schatting ) - ik zal ze binnenkort eens meten en een foto maken . Hier staan ze zo warm en zonnig mogelijk in de veranda en krijgen niet veel water -Als het te koud in de veranda zal worden , dan gaan ze op de vensterbank in de keuken .Als ze een wat smalle basis hebben , dan kan je ze wel een klein beetje extra grond geven, maar zeker niet te veel - ze hebben hier goed doorlaatbare grond ( met extra perliet ) water geven doe ik zeer spaarzaam en nadien laat ik ze telkens redelijk droog worden .Ze groeien hier ook heel traag maar zien er gezond uit .
afwachten wat het zal worden .
succes
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken