Prunus persicae 'Vaes Oogst'

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Prunus persicae 'Vaes Oogst'

Berichtdoor Hitch op 13 mei 2013 10:50

Ik heb besloten mijn perzikboom eruit te gooien. Ben het helemaal beu dat die omzeggens ieder jaar ziek word van zo gauw zijn bladeren aan het uitlopen zijn. De bladeren komen vol blazen en verkleuringen te zitten en krullen dan gedeeltelijk op. Geen gezicht! Jammer want hij gaf goede en lekkere vruchten in een goed jaar.
Weet nog niet wat ik ervoor in de plaats ga zetten.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Prunus persicae 'Vaes Oogst'

Berichtdoor Itrme op 13 mei 2013 11:14

tja. die krulziekte doe je niets aan. Mss even wachten eer je er een nieuwe boom neerzet als het een prunus is?

Een conference peer kan overigens veel opbrengst geven als hij op een goede onderstam staat. Mss is dat een optie? :P
Avatar gebruiker
Itrme
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 28 sep 2011 17:32
70 bedankjes

Re: Prunus persicae 'Vaes Oogst'

Berichtdoor Dejagere op 13 mei 2013 16:35

Heb hem hier ook ,vorig jaar was weinig maar de paar jaar ervoor veel goede vruchten;zou die niet kunnen missen want heel andere smaak dan de supermarktpersik.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Prunus persicae 'Vaes Oogst'

Berichtdoor Hitch op 13 mei 2013 17:12

Heb hier nog een bladhoudende Magnolia grandiflora 'Exmouth' staan die best wat meer zon zou willen. Deze ga ik ervoor in de plaats zetten. Pereboom heb ik ook staan, dient als bevruchter voor de Nashi's.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten