Wanneer zijn de vijgen rijp ?

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: Wanneer zijn de vijgen rijp ?

Berichtdoor palmgek op 15 aug 2011 10:51

Bedankt voor je antwoord Toon :thumb_up: Ik denk dat een kenner op basis van de uiterlijke kenmerken wel wat zou moeten kunnen zeggen over de soort..

Bij deze toch nog even de verschillen tussen de 2 soorten (foto 1 is van bovengenoemde vruchten en foto 2 van de andere soort)

Afbeelding
Afbeelding

Op de laatste foto is ook duidelijk een wittege waas op de vrucht zichtbaar, deze ontbreekt op de andere soort.

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3687
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Wanneer zijn de vijgen rijp ?

Berichtdoor Dejagere op 15 aug 2011 16:21

Het boek van Bauwens is een echte aanrader.Er zijn inderdaad 600 soorten maar slechts een 50 tal var.geven buiten rijpe vijgen in ons klimaat.Als je een ras hebt in de tuin met rijpe vruchten is het dus maar een 50 tal rassen waar je uit moet determineren.Het is inderdaad moeilijk en je moet zowel hout,blad als rijpe vruchten (ook doorgesneden) om ze te benoemen.Er zijn een 15 tal soorten die ik goed herken ,voor de rest gebruik ik ook het boek van Bauwens.Bepaalde var.haal je er zo uit als je ervaring hebt en andere var.liggen wel dicht bijeen en zijn dan moeilijk.Gr Eddy
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten