cacao

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

cacao

Berichtdoor margaretha op 24 jan 2011 21:44

wie heeft er al er eens met succes cacao bonen geplant en tot een flinke plant weten te krijgen?
In het verleden heb ik ze wel eens met succes laten ontkiemen, maar na een maand of 4 gaf de plant het op.
Op het moment heb ik twee goed rijpe cacaobonen, maar ditmaal wil ik vanaf het begin goed beginnen om het tot een succes te maken.

gr Margaretha
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes

Re: cacao

Berichtdoor vetinapen op 31 jan 2011 19:37

Hoi Margaretha,

Vorig jaar heb ik er gezaaid. Gewoon in zaai en stekgrond.
Ze hebben altijd tamelijk warm gestaan, voor het grootste gedeelte zelfs in een terrarium met kikkers.

De grootste (kleine 60 cm) die niet meer in het terrarium paste heb ik moeten verplaatsen en is door de koude helaas gesneuveld. Heb er nog drie die het wel nog blijven doen. Ze variëren van 20 tot 35 cm hoogte.
Deze staan wel nog altijd in een warm en vochtig terrarium (25°C); wat ze blijkbaar nodig hebben.

Ik zou ze gewoon proberen zaaien en warm en vochtig proberen houden.

Succes vetinapen
vetinapen
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 30 maart 2010 20:34
Woonplaats: Antwerpen
0 bedankjes

Re: cacao

Berichtdoor margaretha op 31 jan 2011 21:37

vetinapen schreef:Hoi Margaretha,

Vorig jaar heb ik er gezaaid. Gewoon in zaai en stekgrond.
Ze hebben altijd tamelijk warm gestaan, voor het grootste gedeelte zelfs in een terrarium met kikkers.

De grootste (kleine 60 cm) die niet meer in het terrarium paste heb ik moeten verplaatsen en is door de koude helaas gesneuveld. Heb er nog drie die het wel nog blijven doen. Ze variëren van 20 tot 35 cm hoogte.
Deze staan wel nog altijd in een warm en vochtig terrarium (25°C); wat ze blijkbaar nodig hebben.

Ik zou ze gewoon proberen zaaien en warm en vochtig proberen houden.

Succes vetinapen


Dank je,
Ik ga je raad opvolgen en houd je op de hoogte van de ontwikkeling

gr Margaretha
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes

Re: cacao

Berichtdoor KevinC op 31 jan 2011 21:44

Hey

Kiemen doen ze vrij snel en makkelijk, en zolang je ze in een warme, vochtige omgeving houd (in mijn geval een doorschijnende plastic zak) groeien ze heel goed en snel.

Zet je ze echter frisser en minder vochtig gaan ze jammergenoeg al snel achteruit.

Het is een echte tropische plant.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten