Welke opuntia

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Welke opuntia

Berichtdoor Palmkenner op 25 mei 2014 20:47

Hallo
Weet iemand mischien wat voor opuntia dit is
Alvast bedankt
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (99.28 KiB) 2329 keer bekeken
Palmkenner

2 bedankjes

Re: Welke opuntia

Berichtdoor ick op 26 mei 2014 13:27

Ik heb volgens mij dezelfde hier staan. Deze heb ik een aantal jaar geleden gekocht als Opuntia vulgaris. Nou zou dat voor zover ik het kon vinden op internet een andere naam zijn voor Opnutia ficus indica. Maar die heb ik hier ook staan en die ziet er wel echt heel anders uit. De schijven daarvan zijn veel groter, de plant groeit veel langzamer en is veel grijzer.
De 'vulgaris' die ik hier heb, groeit net als die op je foto vrij recht omhoog met vrij langgerekte, groene schijven.
Maar misschien zijn er cactusexperts die iets heel anders zeggen! (is dan ook meteen mooi voor mij! ;)

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor Ruudcactus op 27 mei 2014 16:24

Vulgaris is volgens mij geen geldige naam, volgens mij iets van dillenni of O stricta
Gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 27 mei 2014 20:53

ik heb correct dezelfde gekocht als ficus indica wat het volgens mij niet is, de twee bovengenoemde lijken ook niet echt op diegene die ik heb die als twee druppels lijkt op bovenstaand exemplaar.
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor ick op 28 mei 2014 13:23

@ Ruud:
Nou, dat vond ik ook al zo vreemd; ik kon Opuntia ‘vulgaris’ ook nergens vinden. Het enige dat ik er over tegenkwam, was dat het synoniem zou zijn aan Opuntia ficus indica. Maar die heb ik hier ook en die is echt heel anders, zoals ik al zei.
Tja, Intratuin hè (daar kwam die 'vulgaris' van mij vandaan ;) Ik heb daar in het verleden ook al eens een ‘Trachista-palm’ gekocht (die eigenlijk een Sabal minor was...). Zo zag ik vorige week bij Hornbach nog een flinke Dracaena draco staan waarvan geclaimed werd dat die vorstbestendig was tot -15ºC :shock: . Ik dwaal af...
Ik heb even gegoogled op Opuntia stricta en dat zou nog best wel eens kunnen. De bloemen lijken er sowieso erg op.

groet, rick
ick

71 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie